خوراکی های کم کالری اما خوشمزه

atoosamirzavandi
چای شیرین‌نشده فاقد کالری و محتوی ترکیبات مفید گیاهی است.

افرادی که در دوره های رژیم غذایی هستند مدام به دنبال خوراکی های کم کالری می گردند. همیشه تصور عموم بر این است که غذاهای کم کالری خوشمزه نیستند اما در این مقاله به معرفی خوراکی های کم کالری اما خوشمزه پرداخته ایم.

 

نان ماست و سبزی خوردن

۲ کف دست، نان سنگک را با یک لیوان ماست و یک لیوان سبزی خوردنتازه به عنوان شامی سبک میل کنید. به این ترتیب، شما به ازای هر برش نان، ۸۰ کیلوکالری انرژی دریافت خواهید کرد و کل انرژی دریافتی ۱۵۵ کیلوکالری خواهدبود. البته در صورت تمایل، می توانید در ماستتان یک قاشق مرباخوری کنجد و یک قاشق غذاخوری جوانه گندم هم بریزید که در این صورت ۶۵ کیلوکالری دیگر به انرژی دریافتی اضافه می شود.

 

کوکوی تره و پیازچه

برای وعده شام کوکوهایی که از انواع سبزی ها تشکیل شده اند، مانند مخلوط تره و پیازچه مناسب هستند. برای تهیه این غذا می توانید ۲ تخم مرغ را با ۲ لیوان مخلوط این سبزی ها مخلوط و پس ازافزودن کمی فلفل سیاه، زردچوبه و نمک، آن را در یک تا ۲ قاشق مرباخوری روغن سرخ کنید. این کوکو ۳۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر به ۴ قسمت برش بخورد، هر برش ۷۵ کیلوکالری انرژی خواهد داشت.

 

فلفل دلمه ای پر شده

برای تهیه این غذا کافی است دو فلفل دلمه ای نارنجی رنگ را به دو نیم تقسیم و داخل آن را با مخلوط رشته ورمیشل آبکش شده، یک تخم مرغ، یک گوجه فرنگی ریز و تفت داده شده، کمی شیر، پودر خردل و پنیر چدار پر کنید. فلفل های پرشده را در فر بگذارید تا مواد پخته شوند. فراموش نکنید که هر نیمه این فلفل ها ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوکالری انرژی دارد.

 

ماهی سالمون

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و ویتامین B۱۲ است. همچنین ماهی سالمون یکی از معدود غذاهایی است که به‌طور طبیعی محتوی ویتامین D است. این ویژگی، ماهی سالمون را به غذایی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند. زیرا کمبود ویتامین D به پدیده‌ای شایع در جهان تبدیل شده است. کمبود ویتامین D می‌تواند مشکلات زیادی را برای سلامتی به‌وجود آورد؛ افزایش احتمال پوکی استخوان، افزایش خطر سرطان، بیماری‌های خودایمنی و فشارخون بالا می‌تواند از عوارض کمبود ویتامین D باشد.

 

سینه‌ی بوقلمون

 

سینه‌ی بوقلمون سرشار از پروتئین، ویتامین B۶ و نیاسین است. ویتامین‌های گروه B در تبدیل مواد‌غذایی به انرژی مؤثرند. این ویژگی‌ها، سینه‌ی بوقلمون را به گزینه‌ای عالی برای قرار‌گرفتن در رژیم‌غذایی‌تان تبدیل کرده است.

 

کرفس

کرفس برای افرادی که رژیم‌غذایی کم کالری دارند، به عنوان سبزی‌ای با کالری پایین، مغذی و لاغرکننده شناخته شده است. کرفس سرشار از ویتامین K و ترکیبات گیاهی ضدالتهاب است.

 

سینه ی مرغ پر شده با اسفناج

برای تهیه ی این غذا به مقداری فیله ی مرغ، ۱ فنجان برگ اسفناج، ۱ پیاز زرد خرد شده، ۱ فنجان پنیر فتا، ۱ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، مقداری فلفل و نمک نیاز دارید. فیله را گرد کنید، سپس ۴ الی ۵ دقیقه پیاز را در روغن زیتون سرخ کنید، اسفناج و سپس پنیر، فلفل و نمک را اضافه کنید.

همه آن ها را در فیله مرغ بپیچید و سپس با یک خلال دندان محکمش کنید. مرغ شکم پر را بر روی حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزید. یادتان باشد که هر لحظه مرغ را بچرخانید. خلال دندان را بردارید و سرو کنید.

 

املت توسکانی

۳ عدد تخم مرغ، ۲ عدد گوجه فرنگی قرمز، ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون، یک چهارم از یک پیاز زرد متوسط، اندکی فلفل و مقداری نمک بردارید. پیازها را ۴ دقیقه سرخ کنید، سپس گوجه ها را اضافه کرده و مخلوط را تا زمانی که آب آن بخار شود بپزید. تخم مرغ های هم زده، فلفل و نمک را اضافه کنید و همه آن را چند دقیقه ای روی حرارت ملایم بپزید.

 

آش جو دوسر با میوه

چه دارای وزن ایده آلی باشید و چه در حال تلاش برای کاهش وزن باشید، هرگز از صبحانه خود نگذرید. چیزی که ما پیشنهاد می کنیم این است که روزتان را با یک خوراک کوچک از جو دوسر شروع کنید. صبح زود بدن خود را با ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر شارژ کنید. ممکن است برای اینکه مزه ی بهتری بدهد بخواهید شیر و میوه تازه استفاده کنید. یک تکه گلابی یا یک مشت توت روی آش جو دوسر تان حدود ۱۵۰ ۱۸۰ کالری درست می کند و باعث چاقی شما هم نمی شود.

 

سالاد مرغ

این سالاد از کاهو، مرغ آبپز شده، پیاز قرمز حلقه حلقه شده، گوجه فرنگی، پنیر لیقوان و کمی برگ های تازه شاهی و ریحان تشکیل شده است. برای تهیه این سالاد برای یک نفر، کافی است ۶۰ گرم سینه مرغ را با ۳ لیوان از سبزی هایی که گفته شد مخلوط و با کمی ماست طعم دار شده با پودر کنگر و سیر مزه دار میل کنید. با خوردن این سالاد حدود ۲۰۰ کیلوکالری دریافت خواهید کرد.

 

پاپ کورن

پاپ‌کورن فرآورده‌ای از ذرت است که در اثر حرارت بزرگ شده و می‌ترکد. بهتر است این محصول را خودتان در خانه تهیه کنید. پاپ‌کورنی که به کمک هوا تهیه شود، کالری پایینی دارد و یک میان‌وعده‌ی عالی محسوب می‌شود.

 

چای (سبز) شیرین‌نشده

چای شیرین‌نشده فاقد کالری و محتوی ترکیبات مفید گیاهی است. چای‌ سبز خواص بسیاری برای سلامتی دارد و مصرف مرتب آن توصیه می‌شود.

 

قهوه‌ی بدون شکر

قهوه تقزیبا کالری نداشته و جزو ۳۶ غذای کم کالری محسوب می شود.

پودرهای قهوه‌ی آماده و بسیاری از محصولات مشابه موجود در بازار، سرشار از شکر و نگهدارنده‌ها هستند. بهتر است خودتان در منزل قهوه تهیه و میل کنید. قهوه‌ی بدون شکر فاقد کالری‌ است و نوشیدنی سالمی به‌حساب می‌آید. برخی مطالعات نشان می‌دهند که قهوه‌خورها کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های مزمن هستند.

مهمترین مواد غذایی کم کالری

خوشمزه ترین کم کالری ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ