کارهایی که قبل از خواب برای زیبایی پوست باید انجام داد

atoosamirzavandi
آب آلوئه ورا کمک می کند تا پوست شما سفید شود و از شر جوش ها خلاص شوید، همچنین از ظاهر شدن چین و چروک روی پوست شما جلوگیری می کند.

در طول روز با آرایش کردن و کرم های های ضد آفتاب پوشیده شده است پس برای استراحت و تنفس بهتر است قبل از خواب تمام این مواد از روی پوست پاک شوند. در این مقاله به بررسی کارهایی که قبل از خواب برای زیبایی پوست باید انجام داد پرداخته ایم.

 

از ماسک آلوئه ورا استفاده کنید

آب آلوئه ورا کمک می کند تا پوست شما سفید شود و از شر جوش ها خلاص شوید، همچنین از ظاهر شدن چین و چروک روی پوست شما جلوگیری می کند. آلوئه ورا در روش های زیبایی زیادی استفاده می شود و می تواند از هر گونه نوع پوستی مراقبت کند. فقط ماسک مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید: چرب، خشک و یا ترکیبی از آنها. بهتر است ماسک آلوئه ورا را دو بار در هفته قبل از خواب استفاده کنید.

 

ماسک ویتامین Eبرای زیر چشم ها

پوست زیر چشم شما خشک، نازک، و مستعد ابتلا به چین و چروک زود هنگام است. یکی از روش های زیبایی برای جلوگیری از پیری، این است که ماسک های ویتامین E را قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید. این دارو در هر داروخانه به شکل کپسول یا محلول به فروش می رسد. برای اثرگذاری بهتر، روغن ماهی یا روغن زیتون به آن اضافه کنید.

با این حال، هنگام مصرف ویتامین E بسیار مراقب باشید و فقط چند قطره از آن استفاده کنید: اگر مقدار زیادی مصرف کنید، باعث ایجاد تورم و سوزش پوست می شود. این ماسک را یک بار در هفته قبل از خواب استفاده کنید و تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

 

از بین بردن پوست زبر کف پا

پوست زبر و خشن پاشنه ها برای بیشتر افراد ناخوشایند است.اما پوست سخت پاشنه ها میتوانند به راحتی با استفاده از روغن زیتون و یا روغن نارگیل قبل از خواب نرم شوند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پاشنه پا را به خوبی بشویید و آن را تمیز کرده و سپس خشک کنید.

سپس روغن زیتون یا نارگیل را به کف پا بمالید و ماساژ دهید، حال جوراب های پنبه ای بپوشید و به رختخواب بروید.

 

استرس‌تان را کنترل نمایید
استرس کنترل نشده می‌تواند پوست شما را حساس کرده و باعث جوش زدن و سایر مشکلات پوستی شود. برای حفظ سلامتی بدن و همچنین سلامت روان شروع به کنترل استرستان نمایید. با کنترل استرس به نتایج شگفت انگیزی دست خواهید یافت.

 

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب زیاد برای بسیاری از بخش‌های بدن مهم است. نوشیدن آب کافی به عملکرد صحیح دستگاه گوارش، جذب مواد مغذی توسط سلول‌ها، رطوبت پوست و پاکسازی سموم از بدن کمک می‌کند. نوشیدن آب خصوصا در فصل تابستان به شما کمک می‌کند تا میزان آبی که بدن‌تان در اثر عرق از دست داده، بازگردانده شود.

 

امگا۳مصرف کنید

امگا۳ نقش بسیار موثری در بازگرداندن به پوست، کاهش التهاب و ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده ایفا می‌کند. این ویتامین نقش بسیار موثری در جلوگیری از چین و چروک و پیری پوست دارد. غذاهایی مثل ساردین و قزل‌آلا است. خوردن ماهی به صورت هفتگی می‌تواند ترکیبات لازم برای حفاظت از سلامت پوست شما موثر باشد.

 

نرم کردن دست ها

قبل از خواب، از این روش استفاده کنید:

دست ها را بشویید و مقداری اسکراب (لایه بردار پوست) روی آن بمالید، سپس آنها را ماساژ داده و دوباره بشویید.

دست های خود را خشک کنید و یک لایه ضخیم کرم مرطوب کننده روی آن بمالید، سپس انگشتان خود را به حالت ورزش دادن تکان دهید. مراقب فواصل بین انگشتان دست و مچ دست خود باشید.

دستکش دست کنید و به رختخواب بروید. همچنین می توانید از دستکش ویژه آبگرم استفاده کنید.

صبح دستکش ها را درآورده و روغن های مفید برای کوتیکول را روی و ناخن های خود بمالید.

 

از ماسک صورت هویچ استفاده کنید

هر روزی که احساس کردید به میزان زیادی در معرض هوای آلوده و یا آب‌ آلوده(استخر) بوده‌اید، قبل از خواب حتما از ماسک هویچ استفاده کنید.  برای این‌کار مقداری هویچ را رنده کرده و به آن روغن بادام و شیر اضافه کنید، سپس به مدت ۳۰ دقیقه از آن خمیر به عنوان ماسک روی صورت‌تان استفاده کنید.

 با این ترفندها کاری کنید که پوستتان نفس بکشد

روش های خانگی برای پاکسازی چربی و آلودگی از پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ