معرفی ساده ترین و پرخاصیت ترین ماسک های مو!

faateme1366
اگر می خواهید موهای خوش حالت و سالم داشته باشید باید هرازگاهی آن را تقویت کنید. در این مطلب ماسک هایی برای تقویت موهایتان به شما معرفی می کنیم.

 

موخوره را با موز و عسل درمان کنید

به گزارش سایت الودکتر، با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید. حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود 20 دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود 2 هفته موخوره ی شما را کمتر کند.

 

پاپایا درمانی برای مو

پاپایا به طور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می کند. یک پاپایای کامل را در کاسه ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوطتان را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود 20 دقیقه روی سرتان بماند. برای نتیجه ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک طبیعی نه تنها موخوره ی شما را کاهش می دهد، بلکه بعنوان نرم کننده هم برایتان کار خواهد کرد. (پاپایا میوه ای طالبی سان است که در نواحی گرمسیری رشد می کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، می تواند انبه را جایگزین کنید.)

 

تخم مرغ برای موهایتان

تخم مرغ سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب است و از آنجایی که مو نیز از پروتئین تشکیل شده، تخم مرغ به خوبی می تواند آن را تقویت کند و دربرابر موخوره مقاوم سازد. علاوه بر اینها، تخم مرغ موها را صاف کرده و از گره افتادن در آن جلوگیری می کند. شما می توانید یک بار در هفته از ماسک تخم مرغ برای درمان موخوره استفاده کنید.

 

موخوره را درمان کنید

اصلی ترین علت ایجاد موخوره خشکی مو هست که به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین میره و باعث ایجاد موخوره میشه. برای اینکه بتونید این مساله رو کنترل کنید و در واقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتره که از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ استفاده کنید. به این صورت که دستتون رو با روغن گیاهی که دوست دارید چرب کنید و به انتهای موهاتون بمالید به طوری که کمی چرب بشه. این کار میتونه از ایجاد موخوره جلوگیری کنه.

 

آسیب های مو را درمان کنید

از ابزارهای حرارتی و حالت‌دهنده‌‌های مو گرفته تا درمان‌های شیمیایی، همه و همه به نوبه‌ی خود، به موها آسیب می‌‌رسانند.

برای درمان موهای آسیب‌دیده‌ی خود می‌توانید:

یک زرده‌ی تخم مرغ

یک قاشق غذاخوری عسل

و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل

را با هم مخلوط کنید. این ماسک را به‌مدت ۳۰ دقیقه روی موهایتان قرار بدهید. درنهایت موهایتان را با شامپوی معمولی و نرم‌کننده بشویید. این ماسک با آبرسانی به مو و تأمین پروتئین موردنیاز، موجب درخشندگی و تقویت موها می‌شود. تخم‌مرغ به‌علت داشتن پروتئین زیاد، موهای سالم‌تری برای‌تان به ارمغان می‌آورد و به‌دلیل دارا بودن لسیتین، هم خاصیت یک شامپوی طبیعی و هم خاصیت یک نرم‌کننده‌ی خوب را داراست.

 

یک ماسک ویژه برای موهایتان

زمانی که موهایتان شکننده، خشک و ضعیف باشند، به مشکلاتی همچون موخوره یا ریزش مو دچار می‌شوید. این امر ممکن است به دلیل مدل‌مویتان باشد اما گاهی‌اوقات، تغذیه‌ی نامناسب علت چنین مشکلاتی است و شکنندگی موها، نشان‌دهنده‌ی این است که به پروتئین بیشتری نیاز دارید. در چنین مواقعی می‌توانید با ماسک مویی که از:

یک فنجان ماست یونانی

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب

و یک قاشق غذاخوری عسل

تهیه می‌شود، به داد موهایتان برسید. این مواد را با هم ترکیب کنید. از ریشه تا انتهای موها را با این ماسک بپوشانید. پس از گذشت ۱۵ دقیقه، موهایتان را با آب بشویید. ماست یونانی با بالا بردن میزان پروتئین، به تقویت موها کمک می‌کند. سرکه‌ی سیب موهایتان را تمیز می‌کند و عسل هم رطوبت آنها را تأمین می‌کند.

راز زنان هندی برای رشد سریع موها!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ