با این خوراکی شادی آفرین آشنا شوید!

parya
اگر حس میکنید که برای شاد بودن حتما باید یک فعالیت داشته باشید اشتباه می کنید، با این خوراکی شادی آفرین می توانید برای مدت ها شاد باشید.

مواد غذایی متنوعی در دنیا وجود دارد که ساخته ی دست انسان است و ترکیبات مختلفی را در آن جای داده است. یکی از ترکیباتی که بشر از آن استفاده می کند ترکیباتی است که در انسان شادی به وجود می آورد. شکلات از خوراکی های خوشمزه ای است که تر کیبات شادی بخش درخورد دارد، در اینجا با این خوراکی شادی آفرین آشنا شوید!

این خوراکی شادی آفرین است

محققان می‌گویندوقتی شکلات کاکائویی می‌خوریدهم باسرطان مبارزه می‌کنید وهم شادی‌های ازدست رفته‌تان رابدست می‌آورید و کیف‌تان کوک می‌شود

تریپتوفان یکی از بیست اسید آمینه‌ی اصلی یاخته‌های زنده است که در ترکیب شکلات نیز به کار گرفته می شود و می تواند در بدن انسان باعث تولید سروتونین شود که این ماده می تواند باعث ایجاد حس خوشحالی و شادی در انسان شود.

 ماده ای که اعتماد به نفس را بالا می برد

 فنیل اتیل لالانین یکی دیگر از موادی است که در ترکیب شکلات به کار رفته و می تواند به خوبی حس اعتماد به نفس و جذابیت را افزایش می دهد.

این ماده همچنین با ترکیب شدن با دوپامین مغز انسان، به عنوان یکی از مواد ضد افسردگی به کار می رود.

 دانشمندان دریافته اند که شکلات تلخ برای سلامتی بسیار مفید است چرا که هر چه میزان شکلات بالاتر باشد میزان آنتی اکسیدان آن هم بیشترمی شود.

دارو هایی با طعم شکلات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ