این افراد نباید اسپری ضد عرق استفاده کنند!

اسپری ضد عرق از لوازم رایج در بین افراد و بخصوص ورزشکاران و جوانان می باشد که این روزها متخصصین تاکید دارند که عده ای از افراد از این وسیله استفاده نکنند زیرا سبب بروز آسیب های خطرناک در سلامتی آن ها می شود.

این روزها استفاده از اسپری ضد عرق در بین جوان ها باب شده است و این کار را برای از بین بردن بوی بد عرق و لک از روی لباس ها انجام می دهند ولی لازم است بدانید و توجه کنید که استفاده از اسپری ضد عرق برای همه توصیه نمی شود و عده ای خاص نباید استفاده کنند، این مقاله را بخوانید تا بدانید که این افراد نباید اسپری ضد عرق استفاده کنند!

این افراد نباید اسپری ضد عرق استفاده کنند!

هرچند استفاده از اسپری‌های ضدعرق و خوشبوکننده بدن برای تمام افراد در گروه‌‌های سنی و جنسی مختلف مجاز است، اما محدودیت‌هایی هم در استفاده از این محصولات برای برخی از افراد وجود دارد.

مثلا اگر اولین مرتبه پس از استفاده از یک نوع اسپری خاص، دچار خارش پوستی شدید، باید بدانید که به ترکیب‌های موجود در آن محصول خاص، حساسیت دارید و باید دور مصرف آن را خط بکشید.

استفاده مداوم از اسپری‌هایی که باعث خارش زیر بغل می‌شوند هم می‌تواند به مرور زمان پوست این ناحیه را تیره‌تر کند زیرا خاراندن مکرر پوست، باعث افزایش فعالیت رنگدانه‌های پوستی و در نتیجه، تیره‌تر شدن رنگ آن می‌شود. احتمال ایجاد حساسیت در اثر استفاده از اسپری‌های ضدعرق در افرادی که مبتلا به اگزما هستند هم بیشتر است.

به کسانی هم که پوست زیر بغل خود را در اثر اصلاح با تیغ بریده‌اند، توصیه می‌شود برای پیشگیری از سوزش زخم‌ها و ایجاد حساسیت در این ناحیه، تا مدتی سراغ اسپری‌های ضدعرق حاوی الکل نروند و از انواع بدون الکل آنها استفاده کنند.

افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماری‌های تنفسی هم نباید از انواع خوشبوکننده‌ها و اسپری ضدعرق‌هایی که به‌صورت اسپری در بازار موجود هستند، برای کاهش تعریق استفاده کنند زیرا احتمال استنشاق ذرات و ترکیب‌های موجود در اسپری‌ها هنگام استفاده از آنها وجود دارد و ممکن است آسم و آلرژی را تشدید کند.

مام استفاده کنم یا اسپری ضد عرق؟ 

تفاوت بادی اسپلش با دیگر محصولات ضد تعریق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ