حفظ تناسب اندام بعد از سی سالگی با این نکات ساده

atoosamirzavandi
بعد از سنین 3۰سالگی سعی کنید به طور منظم به استخر بروید. در یک مطالعه بر روی مردان و زنان مشخص شد که انجام ورزش شنا به مدت ۱۲هفته می تواند میزان حداکثر اکسیژن مصرفی در بدن را به بیش از ۱۸درصد بهبود دهد.

تناسب اندامبا افزایش سن و عدم تحرک به هم می ریزد. با عدم توجه به نکات ریزی مثل بی تحرکی، عدم تغذیه ی مناسب و… تاثیر افزایش سن را می توان مضاعف کرد. در این مقاله با راهکارهایی که می توان بعد از سی سالگی خوش اندام ماند، آشنا خواهید شد.

 

اولویت با پروتئین های گیاهی
اگر در پی حفظ توده عضلانی بدن خود هستید در حالی که به سن شما افزوده می شود، مصرف مواد غذایی گیاهی به میزان فراوان، به ویژه پروتئین های گیاهی را مد نظر قرار دهید. نتایج پژوهش ها نشان می دهد مصرف طولانی مدت مکمل های اسید آمینه می تواند از کاهش توده عضلانی مرتبط با افزایش سن پیشگیری کند.

تمرین های قدرتی را ادامه دهید
تداوم انجام تمرین های قدرتی با افزایش سن اهمیت بسیاری دارد، حتی اگر تنها تمرین هایی که با کمک وزن بدن انجام می شود، در برنامه شما قرار داشته باشد. تمرکز بر استفاده ازعضلات اطراف کفل ها، زانوها، و شانه ها می تواند در پیشگیری از بروزمشکلات جسمی درآینده کمک شایانی کند.

پیاده‌روی کنید
پیاده‌روی یکی از ساده‌ ترین و طبیعی‌ترین فعالیت هایی است که می توانیم برای حفظ تناسب اندام خود انجام دهیم، اما زندگی مدرن ما را از آن دور کرده است.

تمرینات ذهنی را فراموش نکنید
تمرین دادن ذهن به اندازه تمرین دادن جسم اهمیت دارد. مغز خود را برای پیشگیری از انحطاط روانی و افزایش قشرخاکستری فعال نگه دارید. شما می توانید روزانه یک معما یا جدول کلمات متقاطع حل کنید و فعالیت هایی را که شامل تمرکز و مهارت های ذهنی می شود، مانند صخره نوردی یا تنیس در برنامه خود جای دهید.

 

به استخر بروید تا توان اکسیژن رسانی شما افزایش یابد  
بعد از سنین 3۰سالگی سعی کنید به طور منظم به استخر بروید. در یک مطالعه بر روی مردان و زنان مشخص شد که انجام ورزش شنا به مدت ۱۲هفته می تواند میزان حداکثر اکسیژن مصرفی در بدن را به بیش از ۱۸درصد بهبود دهد.

 

مواد غذایی طبیعی و ارگانیک بیشتر بخورید
رسیدن به سن سی سالگی به این معنی است که حدود چهار دهه هر نوع ماده غذایی و نوشیدنی وارد بدن شده است، اما از حالا به بعد باید با مصرف مواد غذایی طبیعی و ارگانیک روز به روز سعی کنید که سموم کمتری وارد بدنتان شود تا به این صورت از بروز بیماری های مزمن در بدن شما پیشگیری گردد

 

میان وعده غذایی سالمی داشته باشید
پس از سن 3۰سالگی، همیشه شما باید در طی روز مواد مغذی برای خوردن به عنوان میان وعده داشته باشید. متخصصان تغذیه مصرف بادام خام را به عنوان یک ماده غذایی خوب برای میان وعده توصیه می کنند. در ضمن میوه هایی مانند سیب، موز، خشکبار به عنوان میان وعده های خوب برای سلامت مطرح می باشند. پس بهتر است به جای استفاده از تنقلاتی مانند چیپس و پفک در روز سعی کنید از میان وعده های مغذی سود ببرید.

 

به حجم غذای مصرفی خود دقت کنید
همیشه سعی کنید زمانی که ۸۰درصد از حجم غذای خود را خوردید از غذاخوردن دست بکشید. به این صورت کم کم فرا خواهید گرفت که میزان متعادلی غذا میل نمایید. در زمان غذا خوردن همیشه به خاطر داشته باشید که شما همیشه زمان برای خوردن غذا دارید، پس در خوردن حجم زیاد غذا عجله نکنید.
 
سعی کنید از مصرف غذاهای پرچرب دوری کنید
به جای مصرف غذاهای پرچرب در وعده های غذایی سعی کنید از انواع آجیل خام، آواکادو و دانه های روغنی که منابع غنی از ویتامین ها و املاح هستند برای تامین مواد مغذی مورد نیاز سلول های خود استفاده نمایید. البته سعی کنید، این مواد غذایی را در حجم کم میل نمایید.


هرگز دیر وقت غذا نخورید
همانطور که غذا نخوردن در وعده شام مضر است. غذا خوردن دیر وقت یا مصرف وعده های غذایی حجیم در ساعات پایانی روز می توانند باعث بروز مشکلاتی در سیستم سوخت و سازی بدن شما شوند که نهایتا منجر به بهم خوردن نظم خوابیدن و مشکلات چاقی در بدن شما می شود.
 
عادت کنید چای سبز بنوشید  
محققان سلامت دریافته اند که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای سبز می تواند میزان سوخت و ساز سلول های چربی را افزایش دهد و به این صورت باعث لاغری و یا تثبیت وزن شود.
 
آب زیاد بنوشید
یکی از مهمترین موارد که شما می توانید برای کاهش وزن انجام دهید آن است که آب بیشتری در طی روز بنوشید. به علاوه این که سعی کنید از مواد غذایی آب دار در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده نمایید.

راه های تناسب اندام برای خانم های کارمند

دستیابی به تناسب اندام با رعایت این نکات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ