آرایشگاه ها چه بیماری هایی را به شما منتقل می کنند

mousavi
در این مطلب به چند مورد از بیماری هایی که ممکن است در آرایشگاه ها به آنها مبتلا شوید اشاره می کنیم. بهتر است آنها را جدی بگیرید.

حقیقت این است که هم در آرایشگاههای سنتی و هم در آرایشگاههای مدرن وگران قیمت، امکان انتقال بیماریهایی وجود دارد که شما حتی فکرش را هم نمیکنید. یکی از روشهای صاف کردن مو دربعضی از آرایشگاهها، استفاده از ترکیبات حاوی فرمالدئید همراه با سشوار یا اتوی داغ است. فرمالدئیدها با قرار گرفتن در معرض دمای بالا، ترکیباتی از خود متصاعد میکند که میتواند باعث بروز سردرد، حالت تهوع، سوزش چشم و گلو شود. مصرف مقادیر زیاد این مادهشیمیایی، نمایان شدن آثار سمی آن را در بدن به دنبال دارد و مقادیر اندک آن نیز باعث تحریک سوزش و خارش چشم و ریزش اشک میشود. مسمومیت خون، افزایش اسید خون و کاهش شدید حرارت بدن هم از عوارض جذب فرمالدئید از طریق دستگاه گوارش است.

 

آرایش ناخنها و عفونت

برداشتن قسمتی از ناخنها که از آن با عنوان cuticle نام برده میشود، ممکن است ظاهر آنها را بهتر کند، اما احتمال ورود عفونت به این بخش از بدن را افزایش میدهد. Cuticle  ها بین پوست انگشت و ورقه ناخن قرار میگیرد و یک پوشش محافظتی و ضدآب روی آن به وجود میآورد، اما در صورت آسیبدیدگی میتواند دچار عفونت شود.

 

لامپهای مانیکور و سرطان

همه ما میدانیم که استفاده از تختهای برنزهکننده خطر ابتلا به سرطان را افزایش میدهد، اما تعداد کمی هستند که از خطر لامپهای کوچک مانیکور که با هدف سفت و سخت کردن ناخنهای مصنوعی تولید شدهاند، مطلع باشند. با این که نور حاصل از این لامپها روی ناحیه بسیار کوچکی از پوست میتابد، اما باز هم تعدادی از استفادهکنندگان را دچار سرطان پوست کرده است.

 

مواظب این خطرات در آرایشگاه باشید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ