مزایای خرید تصفیه آب خانگی برای سلامتی

حسام آرین
به دلیل عوارض و خطرات آب تصفیه نشده، استفاده از تصفیه آب های خانگی بر همگان توصیه می شود. تصفیه ی آب موضوع بسیار مهمی است که تمام جوامع در تلاش اند آب بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار دهند. در برخی از نقاط،  آب شهری از استاندارد های لازم برخوردار نیست و با […]
به دلیل عوارض و خطرات آب تصفیه نشده، استفاده از تصفیه آب های خانگی بر همگان توصیه می شود. تصفیه ی آب موضوع بسیار مهمی است که تمام جوامع در تلاش اند آب بهداشتی و سالم در اختیار مردم قرار دهند. در برخی از نقاط،  آب شهری از استاندارد های لازم برخوردار نیست و با وجود تصفیه خانه ی شهری، قسمت اعظم از آلودگی آب پاک نمی شود. به همین دلیل استفاده از آب تصفیه کن برای همه ضروری است. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه انواع دستگاه تصفیه آب برای منزل و فواید استفاده از آن مطالب مهمی را توضیح می دهیم و راهنمای خرید آن را نیز بررسی می کنیم.

فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب

یک دستگاه تصفیه آب خانگی برای اینکه آلاینده ها و ذرات مختلف آب را از بین ببرد تعدادی فیلتر دارد. رسوبات، مواد شیمیایی، بو و رنگ و مزه ی نامطبوع، فلزات سنگین، نیترات، فلوراید، میکروب ها و انگل ها و باکتر ها و املاح آب به ترتیب در این فیلتر ها حذف می شوند و در انتها آب خالص و زلال خواهد شد. پس یکی از فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب از بین رفتن هر نوع آلودگی آب می باشد. در کنار این سختی آب نیز از بین خواهد رفت و آب سختی به آب سبک و نرم تبدیل می شود. سختی آب ناشی از وجود بیش از حد مواد معدنی مثل کلسیم و آهن است که توسط فیلتر های تصفیه از بین می روند. از دیگر آلاینده های مهم که دستگاه تصفیه آب خانگی آن را از بین می برد نیترات و فلوراید است. نیترات از راه کود های کشاورزی وارد آب می شود و بیماری های خطرناکی را به خصوص برای نوزادان و کودکان به وجود می آورد. عوارض فلوراید موجود در آب نیز پوسیدگی دندان ها و درد های استخوانی و مفصل می باشد. با استفاده از یک آب تصفیه کن می توان تمام این مواد سمی و آلوده را از بین برد تا سلامت خانواده و خودمان را تضمین کنیم.

انواع دستگاه تصفیه آب برای منزل

  • آب تصفیه کن اسمز معکوس

اسمز معکوس بهترین دستگاه تصفیه آب است که تا 98 درصد می تواند املح و نا خالصی های آب را از بین ببرد. این دستگاه از فیلتر های پروپیلن، کربن پودری، کربن بلاک، ممبران، پست کربن و مینرال تشکیل شده است که فیلتر ممبران مهم ترین آن می باشد. حذف سختی آب و املاح و هر ناخالصی تا 0001/0 میکرون وظیفه ی این فیلتر است. آب تصفیه کن اسمز معکوس از یک پمپ نیز بهره می برد که توسط آن آب را به داخل فیلتر ممبران با فشار هدایت می کند. ی مخزن آنتی باکتریال نیز در این دستگاه قرار دارد که آب را در خود ذخیره می کند و پس از خالی شدن آن، دستگاه به طور خودکار به تصفیه مجدد آب می پردازد. از مزایای اسمز معکوس حفظ مواد معدنی توسط فیلر مینرال می باشد. این دستگاه مناسب آب های سخت و شور است و بهترین انتخاب برای تصفیه آب می باشد.
  • آب تصفیه کن قلیایی

آب تصفیه کن قلیایی یکی از بهترین مدل های دستگاه های با فناوری اسمز معکوس می باشد با این تفاوت که دارای 7 مرحله و 7 فیلتر است. در مرحله ی هفتم آن فیلتر آلکالاین قرار دارد. این فیلتر با تنظیم ph آب، اسید آن را کم می کند و آن را به آب یونیزه تبدیل خواهد کرد. فواید آب قلیایی یا یونیزه بسیار بیشتر از آب های معمولی می باشد. این آب اسید های بدن را کاهش داده و باعث می شود چربی بدن کم و سوخت و ساز و متابولیسم افزایش یابد. به دلیل وجود آنتی اکسیدان در این آب، از بروز سرطان ها نیز جلوگیری می شود. توده های سرطانی تنها در محیط های اسیدی رشد می کنند و بنابراین با نوشیدن این آب محیط رشد آن ها نیز فراهم نمی شود. از دیگر فواید آب قلیایی جذب بیشتر آن به بدن است و این به علت تفاوت ساختار مولکولی این آب می باشد که جذب بهتری در پوست دارد. اگر دستگاه شما از نوع قلیایی نمی باشد حتما اضافه کردن یک فیلتر قلیایی را توصیه می کنیم تا از فواید آن بهره مند شوید.
  • آب تصفیه کن اولترافیلتراسیون

تصفیه آب UF دستگاهی کوچک بدون پمپ و مخزن است که برای کسانی که می خواهند یک دستگاه ارزان قیمت و مقرون به صرفه داشته باشند بسیار مناسب می باشد. آب تصفیه کن اولترا فیلتراسیون به دلیل تفاوت در فیلتر ها نسبت به اسمز معکوس نمی تواند همه ی آلاینده های آب را حذف کند اما در از بین بردن رسوبات و مواد شیمیایی و رنگ و بوی بد آب بسیار قدرتمند می باشد. این دستگاه برقی نیست و هزینه نگهداری و تعمیرات و فیلتر ها ی آن نیز ارزان تر از دستگاه اسمز معکوس می باشد. اگر آب سخت ندارید و یک دستگاه با قیمت مناسب می خواهید این دستگاه برای شما می تواند گزینه ی خوبی باشد.

مشاوره و راهنمای خرید تصفیه آب از راد گستر نوین

این که چه نوع تصفیه آبی خریداری نمایید، به بودجه و نوع آلودگی آب آشامیدنی تان بستگی دارد. مشاوره و راهنمای خرید تصفیه آب به شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد به بهترین مدل آن را برای حذف آلاینده های آب آشامیدنی منزل خود تهیه نمایید. اگر آب سخت دارید دستگاه اسمز معکوس را تهیه کنید و اگر رسوبات بیشتری دارید و سختی آب شما زیاد نیست دستگاه اولترا فیلتراسیون نیز برایتان مناسب است. هر چه تعداد فیلتر های دستگاه بیشتر باشد کارایی آن نیز بهتر می باشد. اغلب تصفیه آب ها ی6 مرحله ای برای هر نوع آبی کفایت می کند اما انواع دیگر آن ها مثل تصفیه آب قلیایی بستگی به نیاز و سلیقه ی مصرف کننده دارد. هم چنین از نظر طراحی نیز دستگاه های زیر سینکی بسیار مناسب تر می باشند و کارایی و کاربرد آن هم بهتر از مدل های دیگر تصفیه آب است. مشاوره از نمایندگی معتبر راد گستر نوین که ارائه دهنده انواع تصفیه آب های تایوانی می باشد جهت انتخاب بهترین آب تصفیه کن به شما کمک خواهد کرد. جهت اطلاع از قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب می توانید با مشاورین شرکت تماس بگیرید. راد گستر نوین عرضه کننده ی بهترین مدل های تصفیه آب خانگی و اداری با برند های بزرگ و معتبر تایوانی همراه با گارانتی یک ساله ی طلایی شرکت می باشد که بهترین قیمت آن ها را نیز به شما ارائه خواهد داد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ