بهترین تونرهای پوستی خانگی

atoosamirzavandi
تونر ها محلول هایی هستند که در مرحله بعد از پاک کردن آرایش و شستشو صورت استفاده میشوند .

تونر پوست به محلول هایی گفته می شود برای تمیز کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. دسته ای از مواد خوراکی هستند که خاصیت پاک کنندگی دارند که در این مقاله به بهترین های تونر های پوستی خانگیاشاره خواهیم کرد.

 

تونر پوست چیست؟

تونر ها محلول هایی هستند که در مرحله بعد از پاک کردن آرایش و شستشو صورت استفاده میشوند . آنها در ابتدا به عنوان یک متعادل کننده PH استفاده میشدند . زیرا بعد از شست و شو با صابون و یا سایر شوینده ها که باعث افزایش PH پوست میشدند ، برای جلوگیری از آسیب وارده از این تغییر PH تونر ها را به عنوان متعادل کننده استفاده میکردند .

اما امروزه شوینده های ملایم و محلول درآب که PH را تغییر نمیدهد ، این قابلیت تونر ها معمولا مورد استفاده قرار نمی گیرد . اما می دانیم که بعد از شست و شوی صورت پوست به طیف گسترده ای از مواد حیاتی نیاز دارد تا سطح بیرونی پوست را کاملا پوشش دهد و پوست را متعادل سازد . این مواد که با شست و شو از پوست جدا شده اند و زمان زیادی برای تولید دوباره آنها توسط پوست لازم است ، می تواند به سرعت توسط تونرها جایگزین شود . مواد حیاتی مانند آنتی اکسیدان ها ، گلیسیرین ، اسیدهای چرب و سرامیدها . یک تونر مناسب می تواند پوست شما را با دوز مناسب با آنچه به آن نیاز دارد تغذیه کند ، تا پوستتان بعد از شست و شو جوان تر و شاداب تر به نظر برسد .

 

چگونه در خانه، آنها را به صورت دستی درست کنیم؟

براحتی می توانید خودتان با استفاده از گیاهان دارویی و مواد طبیعی، پاکسازی کننده پوست درست کنید. در این چند نمونه برای شما آورده ایم:

 

پاک کننده حاوی چای سبز

مواد لازم:

1 فنجان چای سبز

½ قاشق چای خوری عسل

3 قطره روغن گیاه یاس

طرز تهیه:

چای سبز را با عسل مخلوط کرده و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا خوب سرد شود. سپس روغن گیاه یاس را اضافه کنید.

درون یک بطری ریخته و در جای خنک نگهداری کنید.

 

تونر سرکه سیب برای پوست چرب و معمولی

مواد لازم:

یک لیمو ترش

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب

200 میلی لیتر آب معدنی

طرز تهیه:

تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کرده و درون بطری بریزید و شب ها استفاده کنید. این تونیک را نباید روز ها استفاده کنید چون لیمو ترش به نور حساس است.

 

تمیز کننده پوست حاوی گلاب برای پوست خشک

کمی گلاب را با یک قاشق آبلیمو مخلوط کرده و هر روز 2 تا 3 بار به پوست خود بزنید.

 

خاصیت سم زدایی پوست با تونر چیست

بسیاری از سمومی که بر سلامتی و ظاهر پوست شما تاثیر می گذارد، از مواد شیمیایی صنعتی تولید می شوند. این سم زدا کننده پوست، باعث حذف سموم محیط مانند دود، کرم و سایر مواد شیمیایی روی پوست شما می شود. همچنین درخشانی و سلامتی را به پوستتان هدیه می دهد. از مزایای بلند مدت آنها، می توان به درمان آکنه، درمان جای جوش و کاهش چین و چروک اشاره کرد.

 

کاهش منافذ صورت

منافذ بزرگی که بر روی پوست ایجاد می شود، باعث می شود که خاک، روغن و سموم بیشتری وارد پوست شود و باعث تحریک و عفونت می گردند. این تمیز کننده پوست، منافذ پوست را کاهش داده و سطح چربی پوست را نرمال می کند. در نتیجه صورت شما کمتر جوش می زند.

 

نحوه استفاده از تونرها

 تونر دومین مرحله پاکسازی پوست می باشد . پس ابتدا پوست خود را به خوبی  شسته تا اثرات مواد آرایشی از بین برود . زمان مناسب استفاده از تونر ساعات پایانی شب و قبل از خواب می باشد . چون در فاصله ای که خواب هستید پوست شما می تواند دوره ریکاوری را به خوبی طی می کند . محلول تونر را به پنبه آغشته نمایید و جهت به جریان انداختن خون ، پنبه را با ملایمت به حالت دورانی روی پوست صورت خود بکشید . 

 

با توجه به اینکه بیشترین چربی در T صورت (پیشانی ، بینی و چانه) می باشد لذا استفاده تونر در این نقطه ها اثربخش تر است . توجه داشته باشید از استفاده تونر به دور چشم و نواحی لب خودداری نمایید .

راهنمای خرید تونر پوستی 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ