آیا بوی بد بدن طبیعی است؟

parya
برای هرکدام از ما در برهه ای از زمان پیش آمده که بدنمان بو بدهد و از بوی آن معذب باشیم. اینجا سوال پیش می آید که آیا بوی بد بدن طبیعی است؟

آیا بوی بد بدن طبیعی است؟ سوالی است که برای هرکدام از ما ممکن است پیش آمده باشد. این سوال را اغلب افرادی می پرسند که عرق می کنند و عرقشان بوی بد می دهد. عده ای که اطلاعات کاملی درباره بوی بد بدن ندارند معتقدند که این بو طبیعی نیست. ولی ما پاسخ این سوال را از زبان متخصصین برای شما شرح داده ایم. مطالعه کنید.

آیا بوی بد بدن طبیعی است؟

 بوی بد بدن در نوجوانان به دلیل افزایش هورمونی به نام آندروژن، در بلوغ اتفاق می‌افتد. این هورمون‌ها تا زمان بلوغ فعال نیستند، به همین دلیل است که بوی بدن شما زمانی که کودک بودید، آزار دهنده نبود.

درحالی که عرق به خودی خود تقریبا بی بو است، اما باکتری‌ها از آن به عنوان یک زمین پرورش استفاده می‌کنند و به سرعت رشد می‌کنند. بویی که ما احساس می‌کنیم در واقع محصولات مرتبط با باکتری‌هایی هستند که از تجزیه پروتئین کراتین روی سطح پوست توسط این باکتری‌ها بوجود می‌آید.

هنگامی که شما در محیط گرم یا زیر نورخورشید ورزش می‌کنید یا راه می‌روید، بدن شما عرق می‌کند.
عرق کردن مکانیسمی برای تنظیم دمای بدن است. هنگامی که باکتری‌ها عرق روی پوست شما را ملاقات می‌کنند، این بو تولید می‌شود. این بویی است که ما آن را بوی بدن می‌نامیم.

چرا پاهای من بو می‌دهد؟

در حالی که بوی بدن معمولا مربوط به زیر بغل است، باکتری‌ها همچنین می‌توانند بو را در ناحیه کشاله ران، ناحیه ران، بالای ران و پاها ایجاد کنند. شستشوی کامل پوست بدن با یک دستمال مرطوب و صابون – به خصوص مناطقی از بدن که مستعد عرق کردن هستند – می‌تواند به جلوگیری از بوی بدن کمک کند.

به یاد داشته باشید که پاهای بد بو می‌تواند کفش شما را نیز بد بو کند. شستن کفش‌ها و ریختن برخی مواد رفع کننده بوی بد در کفش نیز می‌تواند کارساز باشد. همچنین تا جایی که می‌توانید در فصل گرما جوراب‌های نازک بپوشید.

چه عواملی به پیدایش بوی بد بدن می انجامند؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ