معجزه ی سیاه دانه در درمان سرماخوردگی

sahar.d
سیاه دانه خواص آنتی اکسیدانی دارد و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

سیاه دانه گیاهی معجزه آسا با تاثیرات فراوان برای سلامت است.دانه های سیاه دانه اثر قاعده‌آور، ضد کرم، ضد باکتری دارند. این دانه ها سرشار از مواد مغذی و معدنی هستند و به تقویت بدن کمک می کنند. یکی از خواص سیاه دانه، در درمان سرماخوردگی است. در این مطلب شما را با معجزه سیاه دانه در درمان سرماخوردگی آشنا می کنیم.

سیاه دانه برای درمان سرماخوردگی

سیاه دانه خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی دارد؛ بنابراین می‌تواند از بیماری های مربوط به سرما مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفلوانزا و غیره پیشگیری کند. این دانه های ریز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و سرماخوردگی را از شما دور می سازند. 

توجه داشته باشید که مصرف مرتب سیاه دانه و همچنین روغن آن در برنامه ی غذایی تاثیر فوق العاده ای روی تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و شما را در برابر بیماری‌های زمستانی مصون می‌کند. 

معمولا ایرانی‌ها از این دانه ها در ترکیب ترشیجات استفاده می‌کنند. می‌توانید به خورش ها، ماست یا سالادهایتان نیز سیاه دانه بزنید و از خواص آن نهایت استفاده را ببرید. 

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای درمان سرماخوردگی

یک قاشق غذا خوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ یا ۱۰۰درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید و اجازه دهید که به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

در دورن سرماخوردگی 2 بار در روز این دمنوش را میل کنید.

همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بهتر است روزانه یکبار این دمنوش را میل کنید.

منبع: الو دکتر

روغن سیاه دانه برای چی خوبه؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ