نشانه های پریود شدن مردان

faateme1366
تا به حال شده که در رفتارهای همسرتان شاهد اتفاقات عجیب و غریب باشید؟ شاید بهتر است نشانه های پریود شدن مردان را بدانید و از علل آن آگاه شوید.

تا به حال با واژه عادت ماهیانه مردان مواجه شده اید؟ شاید برای شما هم جالب باشد که از علل عادت ماهیانه آقایان و نشانه های پریود شدن مردان آگاه باشید تا شاید گاهی هم خانم ها مراعات اخلاق بد آقایان را بکنند! چرا که ممکن است آنها هم پریود باشند!

 تعریف عادت ماهیانه آقایان

عادت ماهیانه در مردان هم رخ می دهد اما به گونه ای متفاوت با قاعدگی و پریود زنان. به طور کلی برخی از نشانه های دوران قاعدگی آقایان و خانم ها شبیه به هم می باشد که علی رقم فواید این دوران برای خانم ها، آقایان بایستی برای پیشگیری از بروز عادت ماهیانه تلاش کنند.

در حالی که عادت ماهیانه (قاعدگی) در خانم ها یک واکنش فیزیولوژیکی در بدن آنها می باشد، اما پزشکان معتقدند که مردان هم دارای نشانه هایی از عادت ماهیانه می باشند.

عارضه بدخلقی مردانه یا Irritable Male Syndrome که به اختصار به نام IMS شناخته می‌شود همان چیزی‌ست که می‌توان به آن پریود مردانه گفت. شناخته شده‌ترین اثر این عارضه حساسیت بیش از حد به محرک‌های بیرونی و عصبانیت زیاد است.

 

علت عادت ماهیانه در مردان به خاطر به هم خوردن نظم هورمون ها

مطالعات علمی در سالیان جدید نشان داده که مردان هم همچون زنان ممکن است در برهه ای از ماه دچار مشکلاتی در ترشح هورمون های جنسی خود شوند، به همین دلیل برخی پزشکان معتقدند که مردان هم مانند خانم ها می توانند دارای نشانه هایی از عادات خاصی در ماه باشند. در حالی که بروز این عادات در مردان به منظمی خانم ها نمی باشد، اما از آنجایی که در طی ماه دچار حالات خاصی از بی نظمی هورمونی در بدن خود می شوند، این حالت به عادت ماهیانه مردان معروف شده است.

 

نشانه ها و نحوه تشخیص عادات ماهیانه مردانه

عصبانیت در مردان نشانه قاعدگی و دوران پریود آقایان است

بسیاری از مردان ممکن است از بروز این حالت در بدن خود ناآگاه باشند. نشانه های این عارضه در مردان، تحریک پذیری بالا، عصبانیت، حس غمگینی و ناراحتی و مشکل در خلق و خو می باشد که ممکن است در طی یک ماه یک یا چند روز یک مرد را درگیر نماید.

 

 علت اصلی این مشکل به برهم خوردن تعادل هورمون جنسی تستوسترون در بدن مرد می باشد.در واقع ترشح طبیعی هورمون تستوسترون در روز می تواند مانع از بروز حالات مذکور در بدن یک مرد شود.

 

پزشکان معتقدند، آنچه که باعث سلامت کامل در یک مرد می شود، حضور مقادیر کافی تستوسترون در خون او است و بهم خوردن تعادل هورمون تستوسترون در بدن که ناشی از برخی عوامل محیطی می باشد، می تواند حالت عادت ماهیانه را در مردان وخیم تر نماید.

 

عوامل بسیاری می‌تواند یک مرد را دچار عادت ماهیانه مردان  IMS کند اما تغییر رژیم غذایی را می‌توان از رایج‌ترین دلایل بروز این حالات دانست. بالا رفتن وزن می‌تواند خطر ابتلای مرد‌ها به این سندرم را بیشتر کند، چراکه در جریان تغییر وزن، سلول‌های چربی در تبدیل تستوسترون به استروژن در آقایان فعال‌تر می‌شوند. هرچه میزان استروژن بالا‌تر و تستوسترون پایین‌تر باشد، تحریک‌پذیری آقایان بیشتر می‌شود.

 

با برهم خوردن نظم هورمون‌ها و ناآگاهی خود فرد از این موضوع، نمایش واکنش‌های غیرطبیعی به اتفاقات ساده روزمره هم آغاز می‌شود و رفتار یک مرد را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما چاقی تنها دلیل برانگیخته شدن این واکنش‌ها نیست. استرس زیاد از دلایلی است که مرد‌ها را دچار سندرم تحریک‌پذیری می‌کند. استرس مداوم و شدید، سطح تستوسترون در بدن آقایان را پایین می‌آورد و این نوسان هورمونی بر رفتار و احساسات مرد‌ها تاثیری جدی می‌گذارد. به گزارش آسان طب از سوی دیگر این روز‌ها استفاده از داروهای هورمونی در میان برخی ورزشکاران بیشتر شده اما نباید فراموش کرد که داروهای هورمونی هم می‌توانند بدن را از توازن خارج کنند و مصرف‌کنندگان را به این سندرم مبتلا کنند.

 

جالب است بدانید داروهای گیاهی ای که بر هورمون های بدن تاثیر می گذارد می تواند مردان را خشن یا نا امید کند . پس قبلا از مصرف انان حتما از عوارض ان اطلاعات کسب کنید .

 

عوامل به وجود آورنده عادت ماهیانه در مردان

تکرار و شدت بروز عادات ماهیانه در مردان مختلف می تواند به دلیل برخی شرایط خاص از جمله موارد زیر باشد.

 

1. مصرف برخی داروهای پزشکی مانند داروهای استروئیدی که می توانند در ترشح هورمون تستوسترون اختلال ایجاد نمایند. به همین دلیل در ورزشکاران و بدنسازان امکان دارد بروز عوارض عادت ماهیانه بیشتر باشد. به همین دلیل به این افراد اکیدا توصیه می شود که از داروهای استروئیدی استفاده ننمایند.

 

2. بیماری هایی مانند انواع سرطان ها که منجر به استفاده از رژیم های غذایی محدود می شوند و یا در مردان سالمند با رژیم غذایی کم پروتئین، بروز عوارض حالت عادت ماهیانه مانند افسردگی، غمگینی و ناراحتی ناشی از اختلال عادت ماهیانه بیش از سایر مردان هم سن و سالشان دیده می شود. راه درمان این وضعیت مشاوره با یک متخصص تغذیه در جهت پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می باشد.

 

3. انجام جراحی های خاص مانند جراحی های پروستات و بیضه که در ترشح طبیعی تستوسترون اختلال ایجاد می کنند، شدت عوارض عادات ماهیانه را در مردان افزایش می دهند.

 

4. فقدان خواب یا کم خوابی، از جمله مواردی هستند که می توانند باعث تشدید علائم عادت ماهیانه در مردان شوند. به همین دلیل پزشکان به مردان توصیه می کنند که حتما روزانه هشت ساعت خواب کامل داشته باشند.

 

چه کسانی در معرض این عارضه هستند؟

پنج سال پیش از معرفی عارضه بدخلقی مردانه محققان موسسه فن‌آوری ماساچوست (MIT) در یک گزارش علمی نوشته بودند که زنان و مردانی که غذاهای مملو از پروتئین و بدون الیاف گیاهی می‌خورند در معرض کاهش سروتونین قرار می‌گیرند. سروتونین مهم‌ترین ناقل عصبی در مغز است و وجود مقدار کافی آن باعث احساس نشاط در انسان می‌شود. غذاهای چرب و و وعده‌های غذایی فاقد سبزیجات میزان سروتونین خون را کاهش می‌دهد.

 

۹۰ درصد سروتونین موجود در بدن انسان درسلول‌های کولچینسکی روده‌ها قرار گرفته و ترشح همین ماده است که حرکات روده‌ها را تنظیم می‌کند. در مردان همبستری باعث ترشح بیشتر سروتونین می‌شود.

 

خواب کم و نامنظم نیز یکی از عوامل ایجاد عارضه بدخلقی مردانه محسوب می‌شود و قادر است این عارضه را بطور روزانه ایجاد کند.

 

گزارش لینکلن و تحقیقات جد دایموند نشان داد مردانی که از شیوه تغذیه مملو از پروتئین و کم سبزی استفاده می‌کنند در صف مقدم کسانی هستند که مبتلا به عارضه بدخلقی مردانه می‌شوند. علاوه بر این گزارش‌های جدید نشان داده‌اند مردانی که با مشکلات مالی و شغلی روبرو هستند، آن‌هایی که به کاری که انجام می‌دهند بیعلاقه هستند، آن‌هایی که الکل زیاد می‌نوشند و بلاخره مردانی که شکر زیاد می‌خورند از جمله کسانی هستند که مبتلا به این عارضه خواهند شد.

 

پیشگیری قطعی از عادت ماهیانه در مردان

 پزشکان معتقدند که داشتن یک شیوه زندگی سالم با اضطراب و استرس پایین، فعالیت بدنی و ورزشی منظم حداقل سه تا پنج بار در هفته هر بار به مدت 30 تا 45 دقیقه و پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع که حاوی مقادیر کافی از منابع پروتئینی و گوشتی باشد، می توانند با کنترل ترشح هورمون تستوسترون در بدن باعث درمان این عارضه در مردان شوند.

 

منبع: نمناک-7صبح-آسان طب

غذاهای ممنوعه برای مردان!

درمان سه سوته شوره سر مردان

درمان سه سوته ریزش مو مردان با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ