احتمال بروز عفونت هرپس زوستر در افراد مبتلا به درماتومیوزیت و پلیمیوزیت

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد میزان آسیب پذیری بیمارانی که التهاب پوست و یا التهاب عضلات دارند نسبت عفونت ناشی از ویروس هرپس زوستر در مقایسه با افراد عادی در آنها بیشتر است.

تحقیقات نشان می‌دهد میزان آسیب پذیری بیمارانی که التهاب پوست و یا التهاب عضلات دارند نسبت عفونت ناشی از ویروس هرپس زوستر در مقایسه با افراد عادی در آنها بیشتر است.
محققان طی بررسیهای خود، با در نظر گرفتن دست های از تحقیقات، اطلاعات مربوط به ۲۰۲۳ بیماری را که التهاب پوست (DM) یا التهاب عضلات (PM) داشتند با ۷۴۰۹ فرد عادی مقایسه و بررسی کردند. حدود ۶۷.۲ درصد از شرکت‌کنندگان را زنان تشکیل می‌دادند و میانگین سنی شرکتکنندگان هم ۴۹.۵ سال بود. اطلاعات شاخص در قالب داده‌های مربوط به تشخیص DM و یا PM تعریف شد و بیمارانی که سابقه‌ی هرپس زوستر داشتند از تحقیق جدا و به طور مجزا بررسی شدند. شرکتکنندگان تحت کنترل بر اساس سن، جنسیت و حالتهای بیماری نظیر دیابت، چاقی، بیماری کلیوی و بیماری خودایمنی مورد آزمایش قرار گرفتند.
نتایج نشان داد عفونت هرپس زوستر در ۳۳۸ بیماری که DM یا PM داشتند و در ۳۲۴ بیمار در گروه تحت کنترل افزایش یافته است که این میزان برابر با میزان شیوع ۳۵. ۸ در ۱۰۰۰ فرد-سال در بیمارانی با PM و یا DM و ۷.۰۱ در ۱۰۰۰ فرد-سال در گروه تحت کنترل بوده است. بر اساس این تحقیق، شیوع بیشتر نشان‌دهنده‌ی میزان بالاتر عفونت ویروس هرپس زوستر در بیمارانی است که PM یا DM داشته و این خطر هم در مردان و هم در زنان رقم بالایی است. میزان این خطر در این بیماران که از روش‌های درمان با کورتیکواستروئید یا داروهای کاهندهی قدرت ایمنی استفاده کرده‌اند، بیشتر گزارش شد.
(منبع: medicinenet)

درمان هرپس زوستر با داروهای‌ مالیدنی‌ و خوراکی‌

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ