کاربرد شگفت آور پوست تخم مرغ!

atoosamirzavandi
پوست تخم مرغ دارای قدرت سفید کنندگی می باشد. میتوان از پودر شده ی پوست تخم مرغ در سفید کردن لباس ها استفاده کرد.

پوست تخم مرغ کاربردهای شگفت انگیز بسیاری دارد. پوست سفت تخم مرغ سرشار از کلسیم می باشد که برای سفت کردن ناخن و مراقبت از مینای دندان بسیار مفید است. در این مقاله به چند کاربرد شگفت انگیز پوست تخم مرغ اشاره خواهیم کرد!

پوست تخم مرغ ؛ پاک کننده و شوینده ای قوی!

اگرپوست تخم مرغ را بکوبیم، پودری جالب و غیرسمی به دست می‌آید که از آن می‌توان در موارد مختلف استفاده کرد. یکی از آن موارد، به کارگیری به عنوان ماده شوینده قوی برای شستن ظروف و لوازمی است که به سختی پاک می‌شوند. این پودر به همراه آب و صابون همچنین برای شستن ظروف پاکیزه‌تر نیز مفید است.

پوست تخم مرغ ؛ یک کود عالی برای گیاهان!

مورد دیگر استفاده از پوست تخم مرغ، استفاده به عنوان کود برای گیاهان است. پوست تخم مرغ سرشار از کلسیم و دیگر عناصر مفید برای رشد گیاهان است، ابتدا پوست تخم مرغ را به بخش‌های کوچک تقسیم کنید، سپس آن را بر روی خاک پهن کنید و سپس آن را کمی جابجا کنید، این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید.

فراری دادن کرم ها و حشرات با پوست تخم مرغ!

یک مورد استفاده دیگر از پوست تخم مرغ، برای مبارزه با حشرات است، پوست تخم مرغ را جدا کنید و سپس آن را در اطراف سبزیجات و گل‌ها قرار دهید در این صورت کرم‌ها و حشرات از گیاهان دور می‌شوند. استفاده از یک لایه از پوست تخم مرغ خیس خورده با آب برای آبیاری گل‌های خانگی بسیار مفید است.

 پوست تخم مرغ ؛ سفید کننده و براق کننده لباس

مورد دیگر استفاده از پوست تخم مرغ، قرار دادن آن در داخل ماشین لباسشویی به عنوان سفید کننده لباس است، برای این که لباس‌های سفید روشن‌تر و براق‌تر شوند، مقداری از پوسته تخم مرغ را در داخل کیسه پارچه‌ای در داخل ماشین لباسشویی بیاندازید، خواهید دید که این پودر تاثیر زیادی در سفید و براق شدن لباس‌ها دارد.

پوست تخم مرغ یک شمع عالی برای منزل شما

اما مورد دیگر کاربرد پوست تخم مرغ، استفاده از آن به عنوان شمع است! موقع کندن پوست تخم مرغ مراقب باشید که نیمی از پوست آن سالم جدا شود سپس آن را با شمع مذاب پر کرده و از آن به عنوان شمع استفاده کنید!

تامین کلسیم


با ریختن مقداری پوست تخم مرغ به کف گلدان گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان، کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کنید.

گلدان

از تخم‌مرغ‌های شکسته برای کاشت دانه استفاده کنید. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.

غذای پرندگان

ریختن خرده‌های پوست تخم‌مرغ نزدیک ظرف غذای پرندگان ماده در جذب کلسیم مورد نیاز آن‌ها برای تخم‌گذاری موثر است.

تهیه خمیر دندان

ماده براق و سفتی که روی بخش خارجی دندان ها قرار دارد، مینای دندان نامیده می شود. این ترکیب از مواد معدنی تشکیل شده و دندان ها را از ضعف و نابودی محافظت می کند. زمانی که بیش از حد از نوشیدنی های شیرین و کافئین دار استفاده می کنید، اغلب باکتری های موجود در دهان شما با کربوهیدرات ها و قندهای به تولید اسید واکنش نشان می دهند که این واکنش به تدریج مینا و تمام مواد معدنی ضروری دندان ها را از بین می برد.

طبق نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۵ در مجله Clinical and Diagnostic Research منتشر شد، برای ترمیم مینای دندان می توانید از پوست تخم مرغ استفاده کنید. از آنجایی که دندانهایتان اساسا از کلسیم تشکیل شده است، خمیردندان ساخته شده از پوسته تخم مرغ به تقویت دندان ها کمک می کند و مواد معدنی درون آن ها را بازسازی می کند.

روش استفاده

برای تهیه خمیر دندان پوسته تخم مرغ مراحل زیر را انجام دهید:

پوسته ۱۲ عدد تخم مرغ را مانند روشی که در بالا ذکر کردیم خشک و سپس پودر کنید.

در یک کاسه کوچک، پودر تخم مرغ را با ۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین، ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱۰ قطره روغن نعنا مخلوط کنید.

این ترکیب را در یک ظرف کوچک نگهداری کنید.

هر روز صبح، مانند خمیر دندان، دندان هایتان را با این ترکیب بشویید.

پوست تخم مرغ را دور نریزید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ