چگونه وکس خانگی قوی درست کنیم!

atoosamirzavandi
تهیه وکس (موم) خانگی کار سختی نیست و به راحتی با روش هایی که در این مقاله ذکر شده است می توانید آن را تهیه کنید.

موم انداختن یکی از روش های اپیلاسیون برای از بین برد موهای زائد است که محبوب عده ای افراد چه خانم ها و چه آقایان می باشد. در این مقاله روش های خانگی برای تهیه وکس خانگی قوی ارائه شده است.

3 روش برای تهیه موم خانگی برای اپیلاسیون

روش اول
یک فنجان شکر را در یک ماهیتابه روی حرارت ملایم بگذارید تا کاراملی شود و بعد یک فنجان عسل و نصف فنجان آب لیموترش را به آن اضافه کنید. اگر مواد شما خیلی سفت شده کمی آب (یک قاشق سوپ خوری) به آن اضافه کنید تا حالت مومی پیدا کند، مخلوط را می توانید در یک شیشه دردار نگهداری کنید.

روش دوم
سه فنجان عسل را با دو فنجان آب و نصف فنجان آبلیمو مخلوط کرده روی حرارت قرار دهید فراموش نکنید برای تهیه این موم می توانید از شکر یا عسل تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل خوردن استفاده کنید تا جوش آید و بعد از آن به مدت نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید و هر چند دقیقه مخلوط را هم بزنید. وقتی مخلوط تیره شده، موم آماده است.

روش سوم
دو فنجان شکر را با یک چهارم فنجان آب و یک چهارم فنجان آبلیمو روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه جوش آمد نیم ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا تیره شود. در این روش موم بعد از سرد شدن سفت می شود.

طرز تهیه ی موم شکری

شکر را داخل قابلمه ی روی گاز بریزید. آب و آب لیمو را به آن اضافه کنید. با قاشق چوبی هم بزنید و حرارت را بالا ببرید. همگامی که به جوش آمد و شروع کرد به حباب کردن، شعله را تا متوسط کم کنید. لازم است سرعت حباب کردن آن کم شود، اگر دیدید همچنان با سرعت دارد کف می کند، دما را باز هم کمتر کنید و همچنان آن را هم بزنید. هرگاه رنگ موم به طلایی رسید آن را خاموش کنید و یک قاشق پر از موم را داخل فریزر ببرید تا موم را امتحان کنید. (وقتی خنک شد، باید غلیظ تر از عسل باشد) (موم باید طوری باشد که بتوانید روی پوست بزنید و از روی پوست بکنید) اگر هنوز رقیق است یا حالت چسبندگی دارد، دوباره آن را در ظرف بریزید و چند دقیقه بیشتر روی حرارت ملایم بگذارید و باز امتحان کنید. در ضمن نباید بگذارید بسوزد، زیرا وقتی سرد بشود سفت می شود. وقتی به غلظت دلخواه تان دست یافتید، آن را داخل کاسه ای بریزید و بگذارید حدود نیم ساعت خنک شود.

نحوه ی کاربرد موم شکری

با استفاده از کارد، قاشق، دست تان، یا چوب بستنی بزرگ؛ مقداری از موم را بردارید و به شکل دایره در آورید. (بخصوص برای پاها، دایره ای اندازه ی توپ پینگ پنگ مناسب است اما برای جاهای کمتر، دایره ی کوچکتری بسازید) با کمک کف دست و انگشتان توپ مومی را ری جایی که می خواهید پاکسازی کنید فشار دهید و بغلتانید، و یا با کمک یک چوب بستنی بزرگ موم را روی پوست با ضخامت کمی بکشید. در این روش با دست یا به کمک پارچه، در جهت مخالف رویش مو و با سرعت موم را بردارید. یک نفس عمیق بکشید، و با سرعت موم را بردارید! اگر از پارچه استفاده نمی کنید، با کمک نوک انگشتان لبه ی موم را بلند کنید و فوری آن را بکشید. اگر از پارچه استفاده نکنید می توانید موم را دو یا سه باره هم استفاده کنید.
منبع الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ