این نقاط بدنتان را حتما ماساژ بدهید!

atoosamirzavandi
ماساژ گرفتن مانند هر کار دیگری قواعد و قوانین خاص خود را دارد تا بهترین و مطلوب ترین اثر را بگذارد.

ماساژ گرفتن یکی از لذت بخش ترین کارهای روی زمین است. حس خوب و سبکی و شادابی بعد ازماساژ را نمی توان با چیز دیگری عوض کرد. در این مقاله نقاطی از بدن که باید حتما ماساژ داده شوند وچند روش ماساژ پیشنهاد شده است.

 ماساژ بدن و صورت :

این کار به شما کمک می کند که جوان تر به نظر برسید ، زیرا پوست را سفت می کند ، و به شما کمک می کند تا آرام باشید .اگر شما بسیار نگران هستید یا اضطراب دارید ، ماساژ صورت را توصیه می کنیم و این کار می تواند برای کاهش خستگی ، نگرانی و تنش روزانه مفید باشد.

ماساژ بدن و جمجمه :

ما قبلا اشاره کردیم که یک ماساژ تا فرق سرتان برای سلامتی شما مفید است ، با این حال ، این تنها مکانی نیست که شما می توانید ماساژ دهید تا حس خوبی داشته باشید .علاوه بر این ، اگر به خودتان یادآوری کنید که استرس چقدر باعث ایجاد مشکلات سلامتی و افسردگی می شود ، ماساژ ارزش تلاش برای کاهش آن را دارد .ماساژ بین پیشانی و فرق سر برای افرادی که کار آن ها تمرکز و برنامه ریزی زیادی دارد ، ایده آل است .
ماساژ هم چنین برای افرادی که در حال امتحان دادن هستند و یا مشاغلی که نیاز زیادی به تمرکز و زمان در مقابل صفحه کامپیوتر دارند ، مناسب است و این کار کمک خواهد کرد که تنش کاهش یابد ، خلق و خوی بد را از بین ببرد و کیفیت خواب شما را بهبود بخشد.

ماساژ بدن و نوک انگشتان:

مردم معمولا انگشتان دست خود را ماساژ نمی دهند مگر این که درد داشته باشند ، این یک اشتباه بزرگ است در حالی که نوک انگشتان شما سخت ترین قسمت بدن شما هستند، ولی آن ها نیز بسیار حساس هستند و به مراقبت و توجه نیاز دارند .
آن ها از اعصابی پر شده اند که در آن جا تمام می شوند که می توانند با استفاده از تکنیک های فشار آرام شوند ، این برای افرادی که کار تایپ کردن را انجام می دهند ایده آل است .

ماساژ بدن و باسن :

باسن یکی از مناطق نادیده گرفته شده است ، زیرا بیشترین ماساژ ها در ران متوقف می شوند ، نه تنها لذت بخش است ، بلکه می تواند از ناراحتی های ناشی از نشستن در طولانی مدت جلوگیری کند .

ماساژ سوئدی و فوایدش:

ماساژ سوئدی یک نوع ملایم ماساژ است که تمام بدن ماساژ میگیرد و برای این افراد مناسب است:
برای ماساژ دیدن جدید هستند.
تنش زیادی دارند .
به شدت حساس به لمس هستند.
می تواند کمک کند تا گره های عضلانی را آزاد کند، و همچنین انتخاب خوبی برای زمانی است که شما می خواهید به طور کامل در طول ماساژ استراحت کنید در حالی که بر روی میز ماساژ قرار میگیرید، بدنتان با یک ورق پوشیده می شود. ماساژور ورق را برای دانستن مناطقی که ماساژ ندیده حرکت می دهد.

ماساژ کالیفرنیایی

ابتدا کل بدن را چرب می کنید و سپس ضربه های آرامی را پشت سر هم بر آن وارد می کنید. مقدار بسیار کمی فشار در این نوع ماساژ وجود دارد.

فواید: کل بدن به آرامش دست پیدا می کند و ذهن شما نیز در حالت مناسبی قرار می گیرد. همانطور که مشاهده کردید این ماساژ باعث می شود که حالت نرمی به تمام اعضای بدن شما دست بدهد.

دلیل نیاز شما به آن: اگر شما در محیطی زندگی می کنید که دائما تحت فشار قرار دارید ماساژ کالیفرنیایی بهترین راه برای تمدد اعصاب و بدست آوردن آرامش است. این ماساژ باعث می شود که باتری بدن شما مجددا شارژ شود و نگرانی هایتان را برای مدتی بدست فراموشی بسپارید.

ماساژ تایلندی

این نوع ماساژ به “یوگا برای افراد تنبل” تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده می شوند و مفاصل نیز باز و بسته می شوند. این کار را باید از کف پای خود شروع کنید و کم کم آنرا به قسمت های بالایی هدایت کنید.

فواید: متخصصان این نوع ماساژ معتقد هستند که اگر تمرین های آنرا انجام دهید، بدن شما از آن حالت خشکی در می آید و “سطح انرژی” بدن در حال نرمال قرار می گیرد.

دلیل نیاز به آن: با این کار قابلیت ارتجاعی بدن افزایش پیدا کرده، سلامت تمام نقاط آن تضمین می شود. و بیشتر به افرادی توصیه می شود که بیشتر وقت خود را در پشت میز صرف می کنند.
منبع الودکتر

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ