علایم شایع تومور مغزی که نمی دانستید!

علایم شایع تومور مغزی علایمی هستند که هر فرد مبتلا به این عارضه ممکن است در زندگی خود آن را دیده باشد و بی تفاوت و بی توجه به این علایم از کنار آن ها رد شود. از علایم شایع تومور مغزی می توان به ...

تومور مغزی از بیماری های خطرناکی است که اگر به موقع تشخیص داده نشود پیشرفت می کند و درموارد بسیاری باعث مرگ فرد می شود. پس لازم است اطلاعات خود را درمورد تومور مغزی کامل کنید تا خدای ناکرده در خود و یا اطرافیانتان دیدید نسبت به درمان تومور مغزی اقدام کنید. لذا در این مقاله شما را با علایم شایع تومور مغزی که نمی دانستید آشنا می کنیم.

علائم و نشانه های تومور مغزی چیست؟

علایم تومور مغزی بر حسب قرار گرفتن در قسمت خاصی از مغز متغیر است، اما در بیشتر افراد حداقل یک علامت شایع بروز می کند. در صورتی که دچار علایمی شده اید که در ادامه مطلب به آن اشاره می شود، حتماً به پزشک مراجعه کنید زیرا حتی تومورهای خوش خیم و غیرسرطانی در صورت درمان نشدن می تواند علایم خطرناکی را در پی داشته باشد. 

 اصلی ترین علامت تومور مغزی، سردرد است. بیشتر مواقع نوع سردرد به گونه ای است که بیمار برای اولین بار آن را تجربه می کند و در حقیقت با سردردهای دیگر متفاوت است. این سردردها شدید و مداوم هستند و باعث اختلال در خواب و بیدارشدن بیمار در نیمه شب می شوند و با خوردن مسکن کاهش نمی یابند. از نشانه های دیگر می توان به تشنج اشاره کرد. بیمارانی که سابقه تشنج یا ضربه به سر نداشته باشند، مشکوک به تومور هستند و حتما باید از این نظر بررسی شوند. کرختی و بی حسی در اندام ها، اختلال در صحبت، اختلال های شناختی، خواب آلودگی، اختلال دید و استفراغ از دیگر علایم اند. این علایم ناشی از افزایش فشار داخل مغز هستند.

به طور کلی علائم تومور مغزی شامل

سردردها (که معمولاً در اوایل صبح شدیدتر هستند) 

حالت تهوع و استفراغ 

مشکلات در تعادل و راه رفتن 

تغییرات در خلق، شخصیت، و توانایی تمرکز 

مشکلات در حافظه 

انقباض ماهیچه ای (صرع یا تشنج) 

خواب رفتگی و یا سوزش در بازوها و پاها

اغلب اوقات، این علائم به علت وجود تومور مغزی نیستند و برخی دیگر از مشکلات سلامت نیز می توانند باعث بروز این علائم شوند. اگر شما دارای هر یک از این علائم هستید، بایستی با پزشک خود مشورت کنید تا این مشکلات تشخیص داده شده درمان شوند.

 تغییرات در بینایی و شنوایی

تاری دید ناگهانی یا کاهش شدید شنوایی، هر دو از علایم تومور مغزی است. البته بیماری های متعددی از جمله دیابت با تغییر بینایی ارتباط دارد. بنابراین در صورت بروز این علایم لازم است به پزشک مراجعه کنید.

همچنین نشانه ی اختلال در حرکترایج ترین نشانه ی تومور مغزی است چنانچه اگر به طور ناگهانی قدرت کامل یا بخشی از قدرت حرکتی دست و پای خود را از دست داده اید، باید به پزشک مراجعه کنید.

درمان جدید تومور مغزی!

ارتباط بروز تومور مغزی و تحصیلات عالی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ