قوی ترین روغن برای درمان طاسی!

atoosamirzavandi
قوی ترین روغن برای درمان طاسی روغن کرچک می باشد که در مورد طریقه استفاده آن در ادامه مقاله توضیح داده شده است.

طاسی سر که معمولا برای آقایان اتفاق می افتد و در خانم ها با کم پشت شدن موها خود را نشان می دهد با استفاده از روغن کرچک می توان درمان کرد. در این مقاله بیشتر در موردقوی ترین روغن برای درمان طاسی، روغن کرچک اطلاعات کسب کنید.

خواص و فواید روغن کرچک برای درمان ریزش و طاسی موی سر

روغن کرچک دارای خواص ضد میکروبی ، ضد باکتری و ضد قارچی است که به شما در مقابله با عفونت های پوستی کمک می کند و از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند.
این روغن نیز همچنان دارای خاصیت جلوگیری از شوره سر را دارد و به شدت می تواند تاثیر بگذارد ، مواد مغذی حیاتی را برای ریشه های مو فراهم میسازد.
لازم به ذکر است که با ماساژ دادن منظم روغن کرچک بر روی پوست سر باعث گردش خون در سرتاسر پوست سر می شود که نتیجه ی این کار باعث جلوگیری از ریزش مو می شودبه این دلیل که سطح PH فولیکول های مو را تعادل می بخشد.
این روغن همانند یک داروی آنتی اکسیدان عمل می کند که از تولید پروتین کراتین حمایت می کند و ب این ترتیب از خشک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند.
این روغن یک مرطوب کننده قوی می باشد که باعث تغذیه مو می باشد و از خشک شدن ، خارش و سوزش در قسمت پوست سر و شکستن مو ها جلوگیری می کند.
این روغن حاوی امگا – 6، برخی پروتئین ها و ویتامین E می باشد و باعث تسکن پوست می شود.
استفاده از این روغن که یک درمان عالی برای بازیابی رنگ طبیعی مو می باشد و از این طریق از ریزش مو جلوگیری کرده و باعث تقویت مو می شود.
این روغن حاوی اسید ریسینولئیک (ricinoleic acid) که در تولید پروستاگلاندین (Prostaglandin) کمک می کند که نتیجه این باعث کاهش ریزش مو می شود.

چگونگی استفاده از روغن کرچک برای درمان طاسی:

شما می توانید از روغن کرچک در طریق های مختلف استفاده کنید و در درمان طاسی تاثیر گذار خواهد بود که استفاده منظم آن در درمان طاسی بسیار تاثیر گذار می باشد و باعث براقی مو می شود.

نسخه تقویت موها و درمان طاسی سر با روغن کرچک:

ماهیت چسبناک روغن کرچک و خواصی که در بالای این مقاله به شما گفتیم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد و باعث رشد سریعتر مو می شود.
2 یا 3قاشق غذاخوری روغن کرچک را به مدت 10 الی 15 ثانیه در سرتا سر پوست سر خود ماساژ دهید و لازم بذکر است که توجه داشته باشید این مقدار روغن را در قسمت هایی که مشکل ریزش دارید استفاده کنید و پس ماساژ کافی که مدت آنرا به شما بیان کردیم ، 30 دقیقه آنرا روی پوست سرتان قرار دهید و برای تاثیر بیشتر از یک کلاه استفاده کنید و پس از این مدت سرتان را با آب و شامپو بطور ملایم شستشو دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می شود که هفته ایی یکبار این کار را انجام دهید تا تاثیر آن بیشتر نمایان شود.

دیگر خواص روغن کرجک

از بین بردن خال و زگیل

استفاده از روغن کرچک به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای از بین بردن خال و زگیل به شمار می‌رود. به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم آن را در فهرست خواص روغن کرچک برای سلامتی و زیبایی قرار دهیم. استفاده از روغن کرچک می‌تواند خال‌ها و زگیل‌ها را از روی پوست‌تان برطرف کند. تنها کافی است روغن کرچک را با فشار ملایم و یکنواخت به مدت چند دقیقه بر روی نواحی پوست که خال یا زگیل در آن‌ها روییده است، بمالید.

خلاصی از میخچه

اگر میخچه‌های روی پوست‌تان بسیار آزارتان می‌دهد،‌ روغن کرچک با قابلیت‌های فوق‌العاده‌اش می‌تواند از این وضعیت خلاص‌تان کند. روغن کرچک سرشار از اسیدهای چرب است که در نرم کردن میخچه‌ها و مرطوب سازی پوست بسیار موثر هستند. تکه پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و به مدت چند ساعت روی میخچه‌ها قرار دهید. بعد از گذشت حدود یک هفته نتیجه‌ی قابل توجهی را مشاهده خواهید نمود.

معالجه‌ی قارچ پوستی

درماتوفیتوز یا قارچ پوستی نوعی عفونت قارچی پوست است که آن را می‌توان با داروها و مواد ضد عفونی درمان نمود. روغن کرچک قادر است عفونت‌ها قارچی پوست نظیر قارچ پوستی را درمان نماید؛ و این قابلیت روغن کرچک نیز از اسید آندسیلنیک موجود در آن سرچشمه می‌گیرد.

تسکین یبوست

وقتی صحبت از خواص روغن کرچک به میان می‌آید، نمی‌توان خاصیت آن را در درمان یبوست نادیده گرفت. خواص قدرتمند ملینی موجود در روغن کرچک، آن را به یکی از درمان‌های خانگی و طبیعی موثر برای یبوست تبدیل کرده‌اند. تنها کافی است هنگام صبح یک قاشق چای خوری روغن کرچک میل کنید. البته توجه داشته باشید، زنان باردار نباید از این روش برای درمان یبوست‌شان استفاده نمایند.
منبع الودکتر
روغن کرچک معجزه جوانی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ