ماساژ تایلندی یک ماساژ فوق العاده

atoosamirzavandi
ماساژ تایلندی یک ماساژ فوق العاده است اما باید حتما قبل از ماساژ گرفتن اگر مشکل پزشکی دارید ماساژ دهنده را در جریان بگذارید.

ماساژ تایلندی ماساژی است که همراه با اعمال فشار است پس قدری دردناک است به همین منظور شخص ماساژ دهنده باید حرفه ای باشد و شناخت کاملی از بدن داشته باشد. با ماساژ تایلندی در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

درد در ماساژ تایلندی

اعمال فشار به نقاطی در بدن که شامل الیاف ماهیچه‌ای به هم چسبیده‌اند (معروف به گره‌های عضلانی)، می‌تواند دردناک باشد. اما بین این نوع درد و درد ناشی از کشش‌های بیش‌ازحد یا نامناسب، تفاوت وجود دارد. با وجود اینکه ماساژ تایلندی می‌تواند کمی دردناک باشد، اما اگر این کار را فردی حرفه‌ای انجام دهد، ماساژگیرنده دردی را حس نمی‌کند. زیرا یک فرد متخصص به‌خوبی می‌داند که حرکات و فشارها را چگونه انجام دهد تا موجب درد در بدن ماساژگیرنده نشود.

مشکلات احتمالی

ماساژدهنده‌ای که مجوز این کار را دارد، قبل از انجام ماساژ، باید سابقه پزشکی‌ فرد ماساژگیرنده را بداند. ماساژ تایلندی ممکن است برای افرادی که به بیرون‌زدگی دیسک، پوکی استخوان، بیماری های قلبی عروقی مبتلا هستند یا به‌تازگی عمل جراحی انجام داده‌اند، خطرناک باشد. بنابراین اگر می‌خواهید این نوع ماساژ را امتحان کنید، باید پیش از انجام آن، در مورد سابقه پزشکی‌تان با ماساژدهنده صحبت کنید تا خود را در معرض خطر بیشتر قرار ندهید. زنان باردار هم پیش از انجام ماساژ تایلندی باید با پزشک خود مشورت کنند. افراد زیر ۱۸ سال هم نباید این نوع ماساژ را انجام دهند.

این ماساژ نباید روی نقاط کبود یا متورم پوست، زخم‌های بهبودنیافته، جوش‌‌ها و غده‌های پوستی یا استخوان‌های شکسته‌ای که به‌تازگی درمان شده‌اند، انجام شود.

مزایای ماساژ تایلندی

شیاتسو (فشار انگشت، Shiatsu) به منظور از بین بردن استرس و محافظت در برابر مشکلات سلامت ناشی از استرس مورد استفاده قرار می¬ گیرد. همچنین این روش برای افزایش انرژی و نیز بهبود دامنه حرکات و انعطاف¬ پذیری مورد استفاده قرار می ¬گیرد. علاوه بر این ماساژ تایلندی برای درمان مشکلات زیر نیز مورد استفاده قرار می¬گیرد:
سردردهای تنشی
تعادل
برخی از دردهای کمر (به طور معمول دردهای کمر مزمن و تحت حاد غیر اختصاصی)
اسپاسم عضلانی
اثرات جانبی محتمل
فرد ماساژ دهنده متخصص باید پیش از شروع وضعیت سلامت شما را جویا شود. ماساژ تایلندی برای افرد با مشکلات سلامتی نظیر فتق دیسک، پوکی استخوان، افراد با بیماری¬ های قلبی-عروقی و نیز افرادی که اخیراً تحت عمل جراحی قرار گرفته ¬اند مناسب نمی¬باشد. اگر شما در تلاش هستید تا ماساژ تایلندی را تجربه کنید، بهتر از پیش از مراجعه با پزشک خود در مورد مناسب بودن این روش مشورت کنید.
زنان باردار باید پیش از مراجعه برای ماساژ با پزشک خود مشورت کنند. در صورت موافقت پزشک، از یک ماساژ¬گر که گواهی ماساژ برای زنان باردار را دارد استفاده کنید.
ماساژ نباید بر روی نواحی سوخته، التهابی و یا ضعیف پوست، نواحی با زخم¬ های باز یا ترمیم نیافته، تومور، راش¬ های پوستی، فتق شکمی و یا نواحی شکستگی اخیر صورت بگیرد.

آماده شدن برای ماساژ تایلندی

برای انجام ماساژ تایلندی، بهتر است لباسی گشاد و راحت به‌تن داشته باشید. مدت زمان معمول ماساژ تایلندی ۶۰ دقیقه تا ۲ ساعت است. به موارد زیر هنگام دریافت ماساژ تایلندی توجه کنید:

    پیش از ماساژ غذای سنگین نخورید.
    اگر برای اولین بار است که به کلینیک یا اسپای انجام ماساژ تایلندی می‌روید، حداقل ۱۰ دقیقه زودتر در آنجا حاضر باشید تا فرم‌های ضروری را تکمیل و لباس‌تان را عوض کنید.
    هنگام ماساژ، هر لحظه که احساس ناراحتی کردید، حتما به ماساژدهنده بگویید
منبع الودکتر
تاثیر ماساژ در رفع چین و چروک های سطحی پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ