ویتامین C ،یک ویتامین فوق العاده برای بدن

pegiu
با خواندن این مطلب حتما ویتامین سی را در ویتامین های مصرفی خود قرار خواهید داد

ویتامین C

ویتامین ها همیشه از مواردی هستند که به حفظ و رعایت اندازه کافی آن در بدن توصیه می شود.ویتامین ها انواع زیادی دارند که هریک خواص و کاربردهای خاصی را بر عهده دارند.یکی از ویتامین های پر کاربرد که می توان به آن اشاره نمود ، ویتامین سی می باشد.همانطور که می دانید ویتامین سی در سرما و برای جلوگیری و یا بهبود سرماخوردگی بسیار موثر و تاثیرگذار می باشد.در ادامه این مطلب از الودکتر به موارد و کاربردهای دیگر ویتامین سی پرداخته شده است.چه کسانی بهتر است ویتامین سی را مصرف نمایند.

چه مقدار برای بدن نیاز است؟

اگر یک رژیم متعادل داشته باشید، کارتان آسان می شود. زنان بزرگسال (که باردار نیستند یا شیردهی نمی کنند) 75 میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند؛ مردان، 90 میلی گرم. فقط 2/2 فنجان فلفل قرمز خام یا 3/4 فنجان آب پرتقال آن را انجام می دهند. باید بدانید که ،بدن شما ویتامین C را ذخیره نمی کند و شما باید هر روز ویتامین سی را بخورید.

چه کسانی لازم دارند ؟

به احتمال زیاد افرادی که دارای رژیم غذایی نامناسب هستند یا بیماری کلیوی دارند و افرادی که دیالیز می کنند، سیگاری ها و مصرف کنندگان الکل از جمله افرادی هستند که باید ویتامین سی را دریافت نمایند.. شما به 35 میلی گرم ویتامین C اضافی در روز نیاز خواهید داشت تا از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد که هنگام سیگار کشیدن ایجاد می شود، کمک کنید. اگر شما در میان 7٪ آمریکایی ها هستید که به اندازه کافی ویتامین C دریافت نمی کنید، علائم را در عرض 3 ماه متوجه خواهید شد.

بهبود زخم آهسته

هنگامی که آسیب می بینید سطح ویتامین C در خون و بافت شما کاهش می یابد. بدن شما نیاز به کلاژن، پروتئینی دارد که در هر مرحله از ترمیم پوست نقش مهمی دارد. و ویتامینC به نوتروفیل ها کمک می کند، یک نوع از سلول های سفید خون که در معرض عفونت قرار می گیرند، به خوبی کار می کنند.

خونریزی لثه، خونریزی بینی، کبودی

ویتامینC سلول های خونی شما را سالم نگه می دارد و به لخته شدن خون کمک می کند. کلاژن برای دندان ها و لثه ها نیز ضروری است. یک مطالعه نشان داد افرادی که دارای بیماری لثه بودند که 2 هفته گریپ فروت را خوردند متوجه شد که لثه ها به مقدار زیاد خونریزی نکرده اند.بنابراین با ویتامین سی می توانید مشکلات خونریزی بینی و لثه خود را بهبود ببخشید.

افزایش وزن

تحقیقات اولیه ارتباط بین میزان کم ویتامینC و مقادیر بالاتر چربی بدن، به ویژه چربی شکم پیدا کرده است. این ویتامین همچنین می تواند نقش خود را در چگونگی سوختن چربی بدن برای انرژی بازی کند.بنابراین این ویتامین می تواند برای افرادی که دارای ادامه وزن هستند و یا در رژیم به سر می برند بسیار موثر باشد.

پوست خشک و چین و چروک

افرادی که یک رژیم غذایی سالم با مقدار زیادی ویتامین C می خورند ، پوست نرمتر و صاف تر داشته باشند. یک دلیل آن است که: از آنجا که ویتامینC آنتی اکسیدان است، می تواند به محافظت از پوست شما از رادیکال های آزاد کمک کند. این روغن ها، پروتئین ها و حتی DNA را تجزیه می کند.

خستگی دائمی

در یک مطالعه بسیار کوچک، 6 نفر از 7 مرد که میزان ویتامینC کم داشتند گفتند که احساس خستگی و بی رمقی می کنند. این یک پیوند را نشان می دهد، گرچه چیزهای دیگری می توانند نقش داشته باشند. مطالعه دیگری از 141 کارگر اداری نشان داد که دادن ویتامین C آنها را در عرض 2 ساعت احساس خستگی می کند،یعنی مدت زمانی طولانی تر. به خصوص اگر سطح آنها برای شروع کمتر باشد. سپس این اثر برای بقیه روزها ادامه یافت.

ایمنی ضعیف

از آنجا که ویتامین C دارای چندین کاربرد مربوط به سیستم ایمنی بدن شما است، نباید تعجب کنید که شما بیشتر احتمال دارد که به بیماری مبتلا شوید و ممکن است بیشتر تر از زمان، بهبودی یابید. شواهدی وجود دارد که ویتامینC می تواند به شما در محافظت از بیماری مانند پنومونی و عفونت مثانه کمک کند. این ممکن است حتی شانس خود را از بیماری های قلبی و برخی از انواع سرطان پایین آورد.

گاهش بینایی

اگر دژنراسیون ماکولا (AMD) مرتبط با سن دارید (AMD)، بدون ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی خاص، سریعتر می شود. دریافت ویتامین C کافی از مواد غذایی ممکن است به جلوگیری از آب مروارید کمک کند، بنابراین توصیه می شود حتما با افزایش سن قرص سی را در مصارف روزانه خود جای دهید.

اسکوربورد

پیش از دهه 1700، این بیماری بالقوه مرگبار به عنوان یک مشکل بزرگ برای ملوانان بود. امروزه، این بیماری نسبتا نادر است اما ممکن است تنها 10 میلی گرم در روز ویتامین C یا کمتر شما را از این بیماری در امان نگه دارد. افراد مبتلا به اسکوربورد همچنین دارای مشکلاتی مانند دندان های شل، ناخن های شکسته، درد مفاصل، استخوان های شکننده، و موهای بدن کرکسره هستند. هنگامی که ویتامین C را افزایش می دهید، علائم شروع به بهبود در یک روز می کنند و معمولا در عرض 3 ماه درمان می شوند

منبع:الودکتر

ویتامین‌های مناسب برای رشد مو-قسمت دوم

.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ