فواید فوق العاده آب آلوورا

atoosamirzavandi
آب آلوورا حاوی مواد مغذی می باشد. نوشیدن آن به شما این اطمینان را خواهد داد که هیچ گونه کمبودی نخواهید داشت. آب آلوورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی از جمله: B, C, E و فولیک اسید می باشد.

آب آلوورا چیست؟

آلوورا گیاهی است که در آب و هوای گرمسیری رشد می کند و از دیرباز برای مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. آب آلوورا حالتی چسبناک دارد که از برگ های تازه آن بدست می آید. معمولا برای آفتاب سوختگی از آن استفاده می کند. اما نوشیدن آب آلوورا برای این مشکل می تواند دیگر مزایا را نیز برای سلامتی داشته باشد. با خورد کردن برگ آلوورا می توان صمغ آن را خارج کرد و با انجام مراحل بعد و فیلتراسیون آب آن را جدا کرد. آب آلوورا دارای طعم ملایم و خوشی است که می توان آن را با اسموتی ها و شیک ها نیز به راحتی مخلوط کرد. این ویژگی موجب می شود که آب آلوورا به عنوان یک مکمل غذایی کاربردی محسوب شود.

مزیت آب الوورا برای سلامتی بدن:

قلیایی:

چون pH  بدن اسیدی می باشد پس زمینه ایجاد بیماری ها را ایجاد می کند. به عبارتی فضایی است که بیماری های ما توانند در آن به خوبی رشد کنند. برای متعادل ساختن بدنتان غذا های و نوشیدنی های قلیایی مثل آب آلوورا بنوشید.

دیگر غذاهای قلیایی عبارتند از:

  • سبزیجات دارای برگ سبز
  • سبزیجات ریشه ای
  • حبوبات
  • آجیل ها و دانه ها
  • میوه ها

آبرسانی:

آلوورا دارای مقدار آب زیادی است پس راه خوبی برای درمان بی آبی است. هیدراته بودن به بدن کمک می کند که سموم و ناخالصی های بدن را بیرون بریزد. آب آلوورا مواد مغذی را درون بدن نگه می دارد و از خروج آن ها جلوگیری می کند.

هیدارته بودن امری بسیار مهم است زیرا کلیه ها و کبد مسئولیت سم زدایی و دفع مواد زائد از بدن را به عهده دارند به همین دلایل سالم نگه داشتن آن ها بسیار مهم و ضروری است.

بعد از انجام ورزشهای سنگین نیاز به تامین آب دفع شده از بدن می باشد. همچنین بدن نیاز به مایع بیشتری برای دفع لاکتیک اسیدی که حین ورزش در بدن ساخته شده است دارد. می توانید از آب آلوورا به جای آب نارگیل بعد از ورزش های سنگین استفاده کنید.

عملکرد کبد:

برای دفع سموم و مواد زائد از بدن عملکرد صحیح کبد امری ضروری می باشد. آب آلوورا بهترین راه برای سالم نگه داشتن کبد می باشد. زیرا بدن با دریافت آب به میزان کافی موجب عملکر بهتر کبد می گردد. آب آلوورا برای کبد مفید است زیرا آب و مواد مغذی بسیاری به آن می رساند.

رفع یبوست:

نوشیدن آب آلوورا آب درون روده را افزایش می دهد. تحقیقات نشان داده اند که بین آب بیشتر درون روده و حرکت روده ارتباط وجود دارد.

اگر دچار یبوست شده اید و یا به طور مداوم این مشکل برای شما به وجود می آید آب آلوورا را به صورت روزانه و منظم بنوشید. آب آلوورا به سلامت باکتری های مفید درون بدن هر فردی کمک می کند و باعث می شود که تعادل درون روده از بین نرود.

برای پاکسای پوست:

آب رسانی به بدن به کاهش جوش ها و ایجاد دوباره آنها کمک می کند. آلوورا منبع غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین ها می باشد که به محافظت از پوست کمک می کنند.

ترکیبات مهمی که درون آلوورا وجود دارد باعث می شود که از ایجاد چین و چروک جلوگیری کند همچنین سلول های مرده پوست را دوباره بازسازی می کند.

مواد مغذی

آب آلوورا حاوی مواد مغذی می باشد. نوشیدن آن به شما این اطمینان را خواهد داد که هیچ گونه کمبودی نخواهید داشت. آب آلوورا حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی از جمله: B, C, E و فولیک اسید می باشد.

همچنین حاوی کمی از ترکیبات زیر نیز می باشد:

  • کلسیم
  • مس
  • کروم
  • سدیم
  • سلنیم
  • منیزیم
  • پتاسیم
  • منگنز
  • زینک

آلوورا تنها منبع گیاهی ویتامین B12 می باشد، این بهترین خبر برای گیاه خواران می باشد.

با خوردن نوشیدنی ها و مواد غذایی سرشار از مواد مغذی می توانید از ایجاد بیماری ها جلوگیری کنید.

رفع سوزش قلب:

نوشیدن آب آلوورا می تواند به از بین بردن سوزش قلب کمک کند. وجود ترکیبات درون آب آلوورا می تواند به کنترل ترشح اسید معده نیز کمک کند. حتی تاثیرات آب آلوورا بر بهبود زخم معده و مبازه با بزرگ تر شدن آن ها نیز اثبات شده است.

کمک به هضم بهتر:

آلوورا دارای ترکیباتی که می توانند شکر و چربی را بشکنند و هضم آن ها را نیز راحت تر کنند. اگر دستگاه گوارش شما به خوبی کار نکند نمی توانید تمام مواد مغذی غذاها را جذب کنید. سلامت شما در گرو دریافت تمام مواد مغذی از غذاهایی است که در رژیم غذایی خود استفاده می کنید.

آلوورا محرک های معده و روده را کاهش می دهد. آب آلوورا می تواند به افرادی که دچارسندروم روده تحریک پذیر و التهاب هستند نیز کمک کند.

منبع الو دکتر

درمان یبوست با آلوورا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ