رابطه بین علت آکنه و مکان آکنه

pegiu
آکنه به عنوان شایع ترین مشکلات پوستی دارای علت و راه های درمان می باشد.که اگر علت آن مشخص شود راحت تر می توان آکنه را درمان نمود.در این مطلب به رابطه بین علت آکنه و محل آکنه پرداخته شده است.

آکنه و محل آکنه

آیا مکان وجود آکنه به علت مشکلاتی در سایر اعضا است؟ با توجه به تکنیک های باستان چینی و آیورودا، ممکن است – اما هیچ شواهدی علمی وجود ندارد که از این ایده حمایت کند که آکنه گوش ناشی از مسائل کلیوی یا آکنه گونه به دلیل کبد شما است.در ادامه این مطلب از الودکتر با رابطه بین محل حضور آکنه و علت آن را بخوانید.

محل آکنه و علت ها

آکنه در اطراف مو

آکنه حاوی خط موی در پیشانی شما نیز با نام “پوماد آکنه”.شناخته می شود. این ماده حاوی روغن طبیعی یا سبوم است که از فولیکول های موی ما خارج می شود. این انسداد دلیلی است که جوش را ایجاد می کند.

اگر شما به طور معمول دارای  جوش در طول موی خود هستید، بهترین کاری که باید انجام دهید، رعایت بهداشت و شسشوی مرتب صورت می باشد.در مورد مصرف محصولات در بازار نیز بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید زیرا همه آن ها پاسخ دهندگی مناسب را ندارند.

شامپو نعناع Rosemary Aveda را می توانید برای تمیز کردن عمیق ،استفاده نمایید. هنگام استفاده از اسپری مو یا شامپو خشک، پوست خود را با دست یا دستمال کاغذی محافظت کنید.

آکنه در گونه

شما احتمالا از تلفن های هوشمند باکتری های E.coli و دیگر باکتری ها را دریافت کرده اید. و هر وقت گوشی خود را بر روی صورت خود نگه دارید، این باکتری ها را به پوست می رسد، که به طور بالقوه باعث آکنه بیشتری می شود. آکنه پایدار در یک طرف چهره شما به علت تلفن های کثیف، کوسن ها و عادات دیگر مانند لمس صورت توسط آلودگی ها می باشد.

تمیز کردن گوشی هوشمند به طور مرتب با پاک کردن ضد عفونی کننده می تواند به کاهش آکنه ها کمک کند. اگر تلفن خود را اغلب برای کار استفاده میکنید، خرید یک هدست بلوتوث را در نظر بگیرید..

آکنه در چانه

در این مورد بحث رابطه بین علت و مکان بسیار دقیق است. آکنه چانه اغلب ناشی از نوسانات در منبع هورمون های Trusted است که به معنی قطع شدن سیستم غدد درون ریز است. به طور معمول یک نتیجه از آندروژن های اضافی است که غده ها را تحریک می کند و منافذ را از بین می برد. هورمون ها می توانند طی یک دوره ی قاعدگی (یک هفته قبل از دوره ی شما) افزایش یابند یا ممکن است به علت تعویض و یا شروع داروهای کنترل بارداری باشد

.

عدم تعادل هورمون همچنین می تواند مربوط به رژیم غذایی باشد. شما ممکن است شنیده باشید که چگونه رژیم غذایی آکنه را تحت تاثیر قرار می دهد، اما مطالعات نشان می دهد که این همبستگی وجود دارد.

در عوض، برخی از محققان بر این باورند که سلامت روده بر منبع آکنه تاثیر می گذارد زیرا باعث تغییر سطح هورمون شما می شود، به ویژه اگر غذاهای با کربوهیدرات بالا یا لبنی با هورمون های اضافه مصرف کنید. نگاهی به رژیم غذایی خود بیندازید و ببینید اگر قهوه، نان سفید، غذاهای فرآوری شده و لبنیات برطرف شود، کاهش آکنه کمک خواهد کرد.

متخصص پوست شما همچنین می تواند به راه هایی  برای کمک به مبارزه با آکنه های مضر کمک کند. به عنوان مثال، در حالی که رژیم های تجویزی آکنه ممکن است به کاهش بروز آکنه کمک کند، فرموله ی خاصی از قرص های کنترل و پماد موضعی  نیزوجود دارد که به درمان آکنه ها کمک می کند

آکنه در پیشانی و بینی

اگر در ناحیه T دارای آکنه هستید، به احتمال زیاد از چربی پوست و استرس شما می باشد.. مطالعهای با مقیاس بزرگ 160 دانش آموز دبیرستانی در سنگاپور نشان می دهد که استرس زیاد بر تولید چربی اثر نمی گذارد، اما می تواند آکنه را جدی تر کند.

مطالعه دیگری که در مجله Acta Dermato نشریه غیر انتفاعی منتشر شد، نشان داد که افرادی که خستگی بدنی بالایی دارد، احتمال بیشتری برای آکنه نیز داشتند.

بنابراین، به نظر می رسد تنش و عدم  خواب کافی نیز با آکنه در ارتباط است..

به آکنه ها دست نزنید

و به یاد داشته باشید یکی از مراقبت های لازم  جلوگیری از دست زدن به پیشانی و تتخلیه این آکنه ها می باشد.. به طور متوسط ​​افراد روی صورت خود صدها بار در با  روغن ها و خاک و آلودگی تماس دارند. اگر شما پوست روغنی داشته باشید، اسید سالیسیلیک اسید دارویی مانند شستشوی آکنه Neutrogena می تواند به کاهش چربی کمک کند. اما مهم است که محصولات را با توجه به نوع پوست خود خریداری کنید.

جوانسازی پوست

منبع:الودکتر.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ