باید و نبایدهای صورت پرجوش

mahdie.mohtashami
آیا می دانید زمانی که مبتلا به جوش های زیاد می شوید چگونه می توانید از شر آن خلاص شوید؟ در این مقاله با الودکتر همراه باشید تا بایدها و نبایدهای جوش های صورت را بدانید.

برای آکنه های شدید چه کاری باید انجام دهید و چکاری انجام ندهید؟

نگاهی کلی

اگر آکنه دارید ، تنها نیستید. حدود 80 درصد از افراد بین 11 تا 30 سال شیوع آکنه را تجربه می کنند. در حقیقت ، آکنه در هر سنی ممکن است رخ دهد. آکنه های شدید بیش از چند لکه جوش جزئی است که طی چند روز پاک می شوند. این می تواند منطقه بزرگی از پوست را بپوشاند. همچنین می تواند باعث تورم و ضایعات سخت و دردناک شود. در حالی که ممکن است زمان لازم برای یافتن آنچه برای شما مفید است ، وجود داشته باشد ، اما چندین درمان مؤثر برای آکنه شدید وجود دارد. راهکارهای صحیح می تواند در حین شیوع بیماری تسکین یابد و از بروز عفونت ، تغییر رنگ یا زخم جلوگیری کند.

مقابله با آکنه های شدید می تواند ناامید کننده باشد. ممکن است شما وسوسه شوید که مواردی را امتحان کنید که فقط مسائل را بدتر می کند.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید که وقتی آکنه شدید دارید چه کاری می توانید انجام دهید – و چه کاری نباید انجام دهید.

پوست خود را تمیز نگه دارید ، اما همیشه ملایم باشید

مهم است که روال مراقبت از پوست را دنبال کنید. تمیز کردن ملایم برای جلوگیری از وخیم تر شدن سلامت پوست ، مهم است. این نکات را در نظر بگیرید:

روزانه دو بار صورت خود را بشویید

از صابون ملایم و آب گرم یا یک پاک کننده ملایم استفاده کنید

هنگام اصلاح صورت بسیار مراقب باشید

بعد از تعریق دوباره صورت خود را بشویید ، زیرا تعریق می تواند آکنه را بدتر کند

بعد از انجام فعالیت بدنی شدید ، دوش کامل بگیرید تا روغن و عرق اضافی آن از بین برود

قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

به خورشید توجه کنید

برای برخی از افراد ، حتی مقادیر کمی آفتاب می تواند پوست مستعد آکنه را تحریک کند. همچنین برخی از داروهای آکنه می توانند شما را در معرض پرتوهای مضر قرار دهند.

در اینجا چند مورد احتیاطی که می توانید برای به حداقل رساندن صدمات ناشی از خورشید در نظر بگیرید:

دریابید که آیا داروهای آکنه ای که استفاده می کنید شامل هشدارهای مربوط به خورشید است.

هر زمان ممکن پوست آسیب پذیر را از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید.

هنگام بیرون از منزل ، از یک کلاه پهن استفاده کنید تا از صورت و گردن خود محافظت کنید.

از پزشک خود بپرسید که کدام کرم های ضد آفتاب برای شما بهترین است.

محصولات بدون نسخهOTC را امتحان کنید

انواع داروهای OTC برای کمک به آکنه وجود دارد. آنها به اشکال مختلفی از جمله کرم ، لوسیون ، ژل ، صابون و دستمال مرطوب به وجود می آیند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب محصولات OTC در خاطر داشته باشید:

ترکیبات مفید شامل بنزوئیل پراکسید ، رزورسینول ، اسید سالیسیلیک و گوگرد است. برای بهترین نتیجه ، همیشه پوست خود را قبل از استفاده از محصولات OTC بشویید. هنگام استفاده از محصول ، دستورالعمل های بسته را دنبال کنید. صبور باشید این کار می تواند چند هفته طول بکشد تا برخی از محصولات OTC شروع به کار کنند.

توضیحات نوشته شده بسته را بررسی کنید تا از عوارض جانبی احتمالی و ماندگاری آنها آگاه باشید. اگر عوارض جانبی شدیدی دارید یا درد شما در حال افزایش است ، استفاده از این محصول را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

 برای کاهش درد و ناراحتی از سرما و گرما استفاده کنید

سرما و گرما می تواند به کاهش تورم کمک کند و درد شما را شدیدتر کند. برای کاهش تورم لکه های جدید از یخ استفاده کنید. یک حبه یخ را در یک حوله بپیچانید و 10 دقیقه در جای خود قرار دهید. با وقفه 10 دقیقه ای بین 10 تا 3 بار تکرار کنید. کمپرس گرم را روی جوش های سر سفید بمالید. یک دستمال تمیز را در آب گرم خیس کنید و 10 تا 15 دقیقه در محل نگه دارید. اجازه ندهید که جوش شما خیلی داغ شود. این روند را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید تا زمانی که چرک آزاد شود.

فوری ترین درمان جوش صورت و آکنه!

هر جوش صورت چه معنی ای میدهد؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ