۱۰ متهم اصلی بوی دهان

. دکتر نیکولاس توسکانو، متخصص بیماری‌های لثه ۱۰ غذایی را که بیش از همه باعث بوی بد دهان می‌شود معرفی کرده است.

همه‌ی ما می‌دانیم که دندان برای غذا خوردن، حرف زدن و لبخند زدن مهم است. دکتر نیکولاس توسکانو، متخصص بیماری‌های لثه که مسئولیت لبخند چهره‌های مشهوری چون جورج دبلیو بوش، بیل و هیلاری کلینتون را برعهده داشته، ۱۰ غذایی را که بیش از همه باعث بوی بد دهان می‌شود معرفی کرده است.

سیر: بوی وحشتناک سیر که از قدیم به عنوان سلطان بدبوها شناخته شده، و دلیلش چیزی نیست جز این‌که از بین بردن بویش از دهان کاری بسیار دشوار است.

زردچوبه هندی: این ادویه بیشتر شما را وادار می‌کند مثل یک زاغه‌نشین بو بکشید تا مثل یک میلیونر. (اشاره به فیلم میلیونر زاغه‌نشین)

کباب یونانی (گیرو): پنر فتا و پیاز، توضیح بیشتری لازم است؟

قهوه: قهوه عطر خیلی خوبی دارد ما بعد پدر دهان‌تان را درمی‌آورد. قهوه اسید را در معده‌تان خنثی می‌کند که مقداری شیرمعده تقویت شده به بالا می‌فرستد که به هیچوجه به زبان‌تان ربطی ندارد.

ترب کوهی: سس ترب کوهی، بیشتر مزه و بویش را از ایزوتیوسیانات می‌گیرد، ترکیبی شیمیایی در گیاهان که بوی متعقنی دارد و به همین دلیل یک مانع طبیعی برای حیوانات است.

پیاز: وقتی پیاز را برش می‌زنید درونش به اسید سوفنیک پروپنیل تبدیل می‌شود که علت تاثیرات اشک‌آور پیاز است. همین ترکیب باعث می‌شود که دهان‌تان بوی حیوان مرده فاسد را بدهد.

ساندویچ ماهی تن: بوی تفن همه‌ی این ساندویچ‌ها به خاطر اوج مزه‌یماهی و پیاز و سیر موجود در آن است. با خوردن این ساندویچ می‌توانید مطمئن باشید که در جلسه‌ی کاری هیچ کس دروبرتان نخواهد بود.

گوشت قرمز: گوشت قرمز جدای از سختی‌اش برای به دندان کشیدن، طعم و بوی نامطبوعی در دهان بجا می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید کسی را ببوسید به جای گوشت قرمز، جوجه کباب بخورید.

نوشیدنی‌های گازدار: باعث آروغ زدن و تورم معده می‌شود.

اسپاگتی: و رشته‌های بلندی که با سس‌هایی با طعم پیاز و سیر خورده می شوند، بوی بدی در دهان ایجاد می‌کنند.

(منبع: بیوتی‌ورلد‌نیوز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ