‌قرص خواب‌آور سلبریتی‌ها باعث اعمال مجرمانه می‌شود

قرص‌ خوابی که ستارگانی همچون لیندزی لوهان و تایگر وودز نیز آن را مصرف می‌کردند ممکن است عامل موارد زیادی از رفتارهای خطرناک و حتا مجرمانه باشد.

قرص‌ خوابی که ستارگانی همچون لیندزی لوهان و تایگر وودز نیز آن را مصرف می‌کردند  ممکن است عامل موارد زیادی از رفتارهای خطرناک و حتا مجرمانه باشد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد زولپیدم که سالانه به حدود ۷۵۰ هزار بیماری که مبتلا به بی‌خوابی در بریتانیا تجویز می‌شود، در بسیاری از آدم‌هایی که هنگام خواب قانون‌شکنی می‌کنند، یک عامل تعیین‌کننده است.

۴۳ نمونه از رانندگی با سرعت غیرمجاز، ۹ مورد تجاوز، هشت مورد توهین، ده مورد جنایت و قتل و سرقت؛ همه مواردی است که گفته شده فردی که عامل ارتکاب جرم بوده ظاهراً خواب بوده. در بیشتر موارد آن‌ها اصلاً اتفاق رخ داده رو به یاد ندارند.

پروفسورمتخصص اعصاب مارک مکهولد از انجمن قانونی خوای، سازمانی مستقر در آمریکا متشکل از پزشکانی که به آن‌هایی که در حالی که خواب بودند قانون‌شکنی کردند ناخواسته کمک کردند، گفت: «به نظر می‌رسد بخشی از مغز که مسوول فعالیت‌های پیچیده مثل رانندگی یا آشپزی است بیدار است در حالی که بخش دیگر مغز که حافظه را دربرمی‌گیرد، خواب است. برای مثال در رانندگی هنگام خواب، کسانی که این دارو را می‌خورند به رختخواب می‌روند و بعد با پیژامه در ماشین بیدار می‌شوند و وقتی پلیس ماشین‌شان را کنار می‌زند، آن‌ها نمی‌دانند چطور به آنجا رسیده‌اند.

پروفسور ماهووالد از کالج پزشکی دانشگاه مینه‌سوتا هم گفت: «یکی از مشکلات در تجویز این قرص به بیماران این است که این دارو اثربخش است و به نظر نمی‌رسد که هیچ جوری بتوان شناسایی کرد که در کدام بیمار خطر بروز عوارض جانبی غیرعادی وجود دارد.»

زولپیدم که برند آمریکایی‌اش آمبین نام دارد، فعالیت الکتریکی مغز را کند می‌کند. لیندزی لوهان، بازیگر مشهور پذیرفته که هنگام مصرف آمبین با چنین مشکلاتی مواجه بوده است.

(منبع: دیلی‌میل)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ