آیا واریس به بیماری سخت‌تری منجر می‌شود؟

یک متخصص عروق گفت بی‌توجهی به واریس ممکن است به بیماری‌های دیگری منجر شود.

یک متخصص عروق گفت بی‌توجهی به واریس ممکن است به بیماری‌های دیگری منجر شود.
بیماری‌های بزرگ زیادی در رادار عموم مردم است. دیابت، بیماری قلبی، سرطان و چاقی حجم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. اما با توجه به اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال آمریکا به نوعی به بیماری واریس مبتلا هستند و این بیماری حتا در سن نوجوانان ۱۱ ساله هم امکان بروز دارد، به نظر می‌رسد باید این بیماری را به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت محسوب کرد.
عروق کلیدی سلامت قلب و بدن است. آن‌ها خون را به قلب پمپاژ می‌کنند تا دوباره با اکسیژن شارژ شود. عروق دریچه‌هایی دارند که وقتی عضلات بدن منقبض و منبسط می‌شوند، جریان فشار خون را در یک جهت حفظ می‌کند. وقتی این دریچه‌ها درست کار نکنند، جریان خون در هر دو سو به بیماری واریس منجر می‌شود.
اما واریس علاوه بر مشکلاتی که خودش ایجاد می‌کند ممکن است مشکلات بیشتری برای سلامت ایجاد کند.
دکتر نیک موریسون، متخصص عروق و موسس انیستیتویی عروق موریسون در این‌باره گفت: «بسیاری از مردم می‌بینند که ورایس دارند و فکر نمی‌کنند که ممکن است مشکل بزرگ‌تری در پی‌اش سلامت آ‌ها را تهدید کند. شاید چیزی که آنها متوجه‌اش نمی‌شود این باشد که اگر به دلیل جریان خون وریدی ضعیف، لخته خونی در بدن شان ایجاد شده، ممکن است باعث شود که تمام عمرشان دچار از کارافتادگی وحتا مرگ شوند.»
دکتر موریسون همچنین گفت: «به دلیل طبیعت وراثتی بیماری واریس، درمانش ممکن نیست. اما شناخت در مراحل اولیه و درمان‌اش کیفیت زندگی را ارتقا می‌بخشد. خارج کردن رگ‌های اضافی با استفاده از متدهای پیشرفته مثل ریشه‌کنی حرارتی، سکلروتراپی با کف، پوشیدن جوراب‌های متراکم و تغییرات مهم در رژیم غذایی و سبک زندگی می‌تواند تاثیر مثبتی بر زندگی فرد بگذارد.»
این پزشک تاکید کرد که یک بیمار مبتلا به واریس، می‌تواند با افزایش فعالیت فیزیکی و کاهش وزن زندگی سالم و بدون دردی داشته باشد، اما مهم‌ترین موضوع تشخیص این بیماری در مراحل اولیه است.
(منبع: azcentral)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ