مردان علایم بیماری را جدی‌تر می‌گیرند یا زنان؟

اما اگر می‌خوهید علایم هشداردهنده قلب را نادیده بگیرید آن هم با این تصور که مشکل برای خودش حل خواهد شد، بهتر است در نگرش غیرمداخله‌جویانه‌تان بازنگری کنید.

آنا بورگس: قلب شما در طول روز کارهای بسیار زیادی انجام می‌دهد – هر بار به طور منظم ۱.۵ لیتر خون را در ۶۰ هزار مایل رگ‌های خونی به جریان می‌اندازد- بنابراین وقتی درد مختصری احساس کردید شاید فکر کنید این بخشی از شغل‌تان است.
اما اگر می‌خوهید علایم هشداردهنده قلب را نادیده بگیرید آن هم با این تصور که مشکل برای خودش حل خواهد شد، بهتر است در نگرش غیرمداخله‌جویانه‌تان را بازنگری کنید، چون در غیر اینصورت در آینده دچار مشکل جدی خواهید شد.
تحقیقی جدید که نتایجش در مجله کانادایی قلب‌شناسی منتشر شده بر مصاحبه ۳۱ بیمار قلبی که آنژین (درد قفسه سینه که به شما می‌گوید در خطر روزافزون حمله قلبی، توقف ناگهانی قلب یا مرگ ناگهانی قلب) را تجربه کرده بودند متمرکز شد، نشان داد که زن‌ها یک و نیم برابر بیش از مردان پس از احساس درد منتظر می‌مانند تا درد شدیدتر و یا ممتدتر شود تا به دنبال درمان پزشکی بروند.
این بازی انتظار همراه با چیست؟ مقدار زیادی انکار. همه بیماران چه مرد چه زن بعد از درد قفسه سینه شش مرحله را طی می کنند: تردید، انکار، جستجوی کمک از یک دوست یا عضو خانواده، تشخیص شدت علایم، جستجو برای درمان پزشکی و سرانجام پذیرش. آن‌ها متوجه شدند که تفاوت اصلی بین زنان و مردان، این است که دوره انکار در زنان طولانی‌تر است و آن‌ها بیشتر منتظر می‌مانند که دوستان یا خانواده متوجه ناخوش‌احوالی‌شان شوند تا این‌که با این مشکل به سراغ‌شان بروند.
نویسندگان این تحقیقی در کنفرانسی خبری گفتند اگرچه بیماری شریان‌های کرونری دلیل اصلی مرگ و میر زنان است، اما بعضی‌ از زنان هنور تصور می‌کنند این بیماری مخصوص مردان است و در نتیجه این بیماری را در خود تشخیص نمی‌دهند.

چگونه ناباوری با بیماری قلبی ارتباط دارد؟

(منبع: womenshealthmag)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ