این غذاها برای روده مفیدند

چند رژیم غذایی هست که به بهبود روده‌تان کمک می‌کند.

الکس دیویس- هارمونی روده تا حد بسیار زیادی درباره تعادل است. اوایل امسال در یک نشست در میامی، یک متخصص برجسته تاکید کرد که مراقبت از عضو بدن چقدر برای طول عمرمان اهمیت دارد. و در حالی که تحقیقات درباره جزییات مشخص روبه پیشرفت است، چند رژیم غذایی هست که به بهبود روده‌تان کمک می‌کند.
به علاوه آ‌خرین شماره مجله ویمن هلث را چک کنید تا بفهمید روده‌تان چطور روی احساسی که دارید تاثیر می‌گذارد. راهنمایی: خیلی زیاد! غذاهای زیر برای روده مفیدند.
۱- جوی حلیم فرنگی
اساساً فیبر پادشاه است. شارلوت استرلینگ رید، متخصص تغذیه می‌گوید: «فیبر برای سلامت روده ضروری است و باعث می‌شود که ماهیچه‌های به درستی کار کنند و خطر اسهال و یبوست را کاهش دهند.» همه غلات، غذاخای سبوس‌دار، لوبیا، عدس، برنج قهوه‌ای و جو را مصرف کنید.
۲- آب
آب کمک می‌کند تا فیبذ مصرفی کارش را انجام دهد. شارلوت می‌گوید: «فیبر آب را جذب می‌کند و کمک می‌کند تا سیستم گوارشی شما درست کار کند. همچنین آب محتویات روده را وامی‌دارد در مسیر درست حرکت کند.»
۳- زنجبیل
زنجبیل خاصیت ضدالتهابی دارد، بنابراین به سوپ اضافه‌اش کنید. پنی کرواتر، متخصص تغذیه‌درمانی می‌گوید: «من سیر و میخک را هم دوست دارم که خاصیت آنتی‌باکتریال دارند.»
۴- کلم بروکسل
کلم بروکسل سرشار از فیبر است. شارلوت می‌گوید: «اکثر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از قیبر هستند و حاوی مایع هستند که به عملکرد فیبر کمک می‌کند.» پنی هم اضافه می‌کند که مصرف هر پنج روز یکبار کلم بروکسل باکتری‌های خوب روده را زیاد می‌کند. خیلی دوست ندارید؟ می‌توان نخودفرنگی یخ‌زده، انجیر، توت، آووکادو و گلابی را پیشنهاد می‌کنیم.
۵- ماست
شارلوت می‌گوید: «ماست می‌تواند منبع سرشار باکتری پروبیوتیک باشد که برای حفظ سلامت روده مفید است.»
۶- چای نعنا‌
چای نعنایی بعد از یک وعده غذایی کامل فوق‌العاده است، نابراین کتری را روی اجاق بگذارید. پنی توضیح می‌دهد: «چای نعنا یا رازیانه برای تسکین مجرای گوارش‌تان مفید است.»

شایع‌ترین سرطان در ایران را می‌شناسید؟

(منبع: womenshealthmag)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
حسین اجاقی

حسین اجاقی

1394-08-28 - 08:42 پاسخ

دمت گرم با ارایه اطلاعات دقیق پزشگی