۷۵ درصد زنان موبایل را رقیب عشقی خود می‌دانند

آیا به گوشی هوشمندتان اعتیاد دارید و بدون آن احساس می‌کنید گم شده‌اید؟ اگر این‌طور است، این اعتیاد می‌تواند به رابطه‌تان صدمه بزند.

اما مونبُد- آیا به گوشی هوشمندتان اعتیاد دارید و بدون آن احساس می‌کنید گم شده‌اید؟ اگر این‌طور است، این اعتیاد می‌تواند به رابطه‌تان صدمه بزند.
یک تحقیق نشان داده که ۷۵ درصد زنانی احساس می‌کنند گوشی‌های هوشمند مزاحم زندگی عاشقانه‌شان است و نقش یک «چرخ سوم» را ایفا می‌کند.
در این تحقیق که با هدف بررسی تاثیر تکنولوژی انجام شد از ۱۴۳ زن سوال شد که آیا گوشی‌های هوشمند، بر زندگی شخصی‌شان تاثیر گذاشته است یا نه.
۷۵ درصد از این زنان گفتند که موبایل بر رابطه‌شان تاثیر گذاشته است، در حالی که ۶۲ درصد گفتند که تکنولوژی باعث می‌شود تعداد دفعاتی را که با زوج خود می‌گذرانند، کاهش دهد و باعث شده آن‌ها احساس کنند باید برای جلب توجه با موبایل رقابت کنند.
یک سوم پاسخ‌دهندگان گفتند که وقتی با زوج‌شان حرف می‌زنند، آن‌ها چشم‌شان را به گوشی‌های هوشمندشان دوخته‌اند.
این نظرسنجی را – که در مجله روانشناسی فرهنگ منتشر شد- برندون مک‌ دانیل از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و سارا کوین از دانشگاه بریگم یوتا انجام دادند.
دکتر مک دانیل گفت: «این مثل یک پروسه مدور است که در آن افراد به تکنولوژی – هر چقدر کم- اجازه می‌دهند در زندگی‌شان دخالت کند که باعث می‌شود حداقل گاهی رابطه‌شان دچار کشمکش شود، اتفاقی که می‌تواند آغازکننده فرسایش آرام کیفیت زندگی‌شان شود.»
(منبع: mirror)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ