بهترین روش برای درمان سرطان پروستات چیست؟

براساس اطلاعات جدید به دست آمده از تحقیقی که در کانادا انجام شد، از میان مردانی که سرطان پروستات خوش‌خیم‌شان را با «مراقبت فعالانه» تا ۱۵ سال مدیریت کردند، تنها ۱.۵ درصدشان درگذشتند.

براساس اطلاعات جدید به دست آمده از تحقیقی که در کانادا انجام شد، از میان مردانی که سرطان پروستات خوش‌خیم‌شان را با «مراقبت فعالانه» تا ۱۵ سال مدیریت کردند، تنها ۱.۵ درصدشان درگذشتند.
نویسندگان نوشتند که این میزان با تعداد افرادی که سرطان‌شان فوراً درمان شده تشابه دارد.
سرطان پروستات اغلب بسیار آرام رشد می‌کند. انجمن سرطان آمریکا می‌گوید در بعضی مردان، مثلاً سالمندان یا آن‌هایی که مشکلات سلامتی جدی دارند، هرگز نباید سرطان پروستات را عمل کرد.
در یک آزمون، ۹۹۳ مردی که به سرطان پروستات خوش‌خیم مبتلا بودند در یک برنامه مراقبت فعالانه که از ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ انجام شد شرکت کردند. از این تعداد، ۲۰۰ نفر به مدت ۱۰ سال و ۵۰ نفر به مدت ۱۵ سال تحت مراقبت بوده‌اند.
دکتر لاورنس کلوتز از مرکز علوم سلامت سانی‌بروک در تورنتو گفت: «این سومین بار است که ما نتایج کلیدی مراقبت مدت همکاران‌مان را منتشر می‌کنیم.»
این مردان با آزمایش منظم زیر نظر گرفته می‌شدند. درمان در صورتی شروع می‌شد که سرطان پیشرفت کند.
تا به حال تنها ۲۷ درصد از آنان با شیمی‌درمانی، بیرون آوردن غده پروستات یا درمان ADT درمان شدند.
محققان در گزارشی که در مجله غده‌شناسی بالینی منتشر شد، گفتند از ۹۳۳ بیمار، ۱۴۹ نفر جان سپردند، اما فقط ۱۵ نفر به دلیل سرطان پروستات جان شان را از دست دادند.
همه افرادی که بر اثر سرطان درگذشتند، سرطان در بدن‌شان متاستاز داده بود. ۱۳ بیمار دیگر هم دچار متاستاز شده بودند اما نه به خاطر متاستاز، بلکه به دلایل دیگر مُردند. در کل سرطان تنها در سه درصد از این افراد متاستاز داده بود.
به گفته دکتر ماتیو آر. کوپربرگ از دانشگاه کالیفرنیای سان‌فرانسیسکو، این درصد مشابه نتیجه تحقیقی دیگر درباره درمان فوری سرطان خوش‌خیم است.
او گفت: «در سال‌های اخیر، مراقبت فعالانه از یک پروتکل تجربی به عنوان یک استراتژی مدیریت برای کسانی که مبتلا به سرطان خوش‌خیم هستند تبدیل شده و در واقع ترجیح داده شده است.»
کلوتز به رویترز گفت که تا ۲۰ سال پیش درمان همه بیماران مبتلا به سرطان، عُرف بود.
او تاکید کرد که روش مراقبت فعالانه در کانادا به طور گسترده مورد استقبال قرار گرفته است.
(منبع: فاکس‌نیوز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ