روش‌هایی برای حذف ۵۰۰ کالری در روز-قسمت دوم

مهرناز زاوه
سعی کنید از هر وعده غذایی حدود ۲۵ درصد از آن را در ظرف باقی بگذارید. در واقع این اضافه‌های غذایی را می توانید برای فردا ناهار مصرف کنید.

همانطور که در قسمت اول گفتیم شما می‌توانید با رعایت یک‌ سری موارد و سوزاندن ۵۰۰ کالری در روز،‌ هفته‌ای نیم گرم وزن کم کنید. 
پیش‌خوراک‌های کم‌حجم
شربت‌ها، ترشی‌های مخلوط، عصاره‌های شیرین میوه و افزودنی‌های خامه‌ای باعث می‌شود تا نوشیدنی شما به انواع دسر تبدیل شود: نوشیدنی مادسلاید ملایم شما می‌تواند بیش از ۸۰۰ کالری داشته باشد. بنابراین بهتر است نوشیدنی‌هایی سفارش دهید که با سودا، عصاره بلوبری و یا عصاره ‌مرکبات درست شده است. با مصرف این نوشیدنی‌ها بیش از ۸۰۰ کالری ذخیره خواهید کرد. 
کمتر پاستا بخورید
یک فنجان پاستا تنها ۲۲۰ کالری دارد. اما تحقیقات نشان می‌دهد یک بشقاب از آن در رستوران می‌تواند ۴۸۰% کالری بیشتری داشته باشد یعنی حدود ۱۰۵۶ کالری. حتی اگر دو فنجان کامل نودل بخورید، باز هم می توانید ۶۱۶ کالری ذخیره کنید.
بشقاب غذایتان را کامل خالی نکنید
سعی کنید از هر وعده غذایی حدود ۲۵ درصد از آن را در ظرف باقی بگذارید. در واقع این اضافه‌های غذایی را می توانید برای فردا ناهار مصرف کنید. اگر به طور طبیعی حدود ۲۰۰۰ کالری یا بیشتر در روز مصرف می‌کنید، می توانید ۵۰۰ کالری ذخیره کنید.
انتخاب‌های کم و مختصر داشته باشید
در منو به دنبال دسرهای عالی با حجم کم باشید، با این کار می‌توانید کالری کمتری مصرف کرده و غذایتان را با یک چیز شیرین تمام کنید.
مصرف اسموتی را در روز متوقف کنید
یک اسموتی بزرگ ۱۰۰ گرمی چیزی حدود ۸۰۰ کالری یا بیشتر دارد. اگر آن را برای صبحانه و چند روز در هفته بخورید، مسلما وزن‌تان را بیشتر خواهد کرد. به جای آن سعی کنید غذایتان را با یک استارتر اشباع‌کننده از بلغور جودوسر همراه با شکر قهوه‌ای و تکه‌های موز و یک فنجان قهوه تلخ امتحان کنید. با این گزینه‌ها حدود ۵۱۸ کالری ذخیره خواهید کرد.
حواستان به روغن‌های پنهان باشد
از آشپز بخواهید تا غذایتان را به جای سرخ کردن در روغن، آب‌پز کند و یا اصلا می‌توانید خوراک اصلی‌ای سفارش دهید که بخارپز و یا آب‌پز شده باشد. با این کار به ازای هر قاشق روغن، چیزی حدود ۱۲۴ کالری ذخیره خواهید کرد.
ترجیحا سعی کنید زمانی هم که خودتان غذا درست می‌کنید در آخرین لحظه از روغن ریحان یا پیازچه استفاده کنید تا حدود ۴۰ کالری در هر قاشق ذخیره کنید.
به اندازه کافی بخوابید
تحقیقات دانشگاه شیکاگو نشان می‌دهد کمبود خواب باعث می‌شود هوس بیشتری برای خوردن اسنک داشته باشید. افرادی که در شبانه‌روز حدود ۵ ساعت و نیم می‌خوابند در طول روز خوراک‌های سبک‌تری می‌خورند. بنابراین با خواب به اندازه و بیشتر می‌توانید ۱۰۸۷ کالری ذخیره کنید. 
با بیشترین‌ها، میزبان باشید
یک ساعت برای خرید به فروشگاه می‌روید، بعد خواربار و چیزهایی را که خریده‌اید جمع و جور کرده و دو ساعت زمان را به پختن غذای فوق‌العاده‌ای برای روز تعطیلی اختصاص داده، میز را بچینید و غذا بکشید. با انجام این کارها چیزی حدود 640 کالری می‌سوزانید.
عادت سودا خوردن را از سرتان خارج کنید
یک نوشیدنی حدودا ۳۰۰ گرمی نزدیک ۱۵۰ تا ۱۸۰ کالری دارد. اگر در طول روز 2-3 تا از این‌ها می‌خورید، بنابراین کالری زیادی مصرف خواهید کرد. بهتر است تشنگی‌تان را با آب برطرف کنید تا بتوانید حدود ۵۴۰ کالری ذخیره کنید.
با کلک‌های ساده خودتان را سیر کنید
برای صبحانه دو تخم‌مرغ آب‌پز یا پخته بخورید (این کار باعث می‌شود احساس اشباع بیشتری داشته و باقی روز حدود ۴۱۶ کالری کمتر مصرف کنید.)
پیش از ناهار و شام، سعی کنید حدود یک فنجان سوپ با کالری کم بخورید. (در واقع حدود ۱۳۴ کالری کمتر در هر وعده مصرف خواهید کرد) و در کل در باقی روز حدود ۶۸۴ کالری ذخیره می‌کنید.
نوشیدنی‌های بدون شکر مصرف کنید
یک چای نیم‌گرمی همراه با عصاره‌های افزودنی میوه حدود ۴۰۰ کالری دارد. چای شیرینی هم که صبح‌ها می‌نوشید بهتر از سودا نیست: در واقع یک چای شیرین شربتی حدودا ۴۵۰ گرمی نزدیک ۱۸۰ کالری دارد. یعنی سه فنجان از آن چیزی حدود ۵۴۰ کالری خواهد داشت. سعی کنید از نوشیدنی‌های بدون شکر استفاده کنید و حدود ۴۰۰ کالری ذخیره کنید.
آمار تعداد پرس‌های غذایتان را داشته باشید
تعداد کالری‌ها در منو برای برنجِ ‌سرخ‌شده با میگو، چیزی حدود ۳۵۰ کالری در هر پرس است، اما چیزی که جلوی شما گذاشته می‌شود در واقعا حاوی ۴ پرس کالری خواهد بود. پس بهتر است آن را با سه دوست دیگر خود تقسیم کرده و ۱۰۵۰ کالری ذخیره کنید. 
منبع: health 

اسموتی‌های صبحگاهی برای آب کردن شکم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ