چگونه دست‌تان را جوان، نرم و لطیف نگه دارید

واقعیت این است که دست‌ها، بیش از بقیه اجزای بدن، سن فرد را نشان می‌دهد.

آلی وولانسکی- واقعیت این است که دست‌ها، بیش از بقیه اجزای بدن، سن فرد را نشان می‌دهد. به گفته امیلی ولز، متخصص پوست دلیلش هم این است که افراد به طور مداوم دستان‌شان را می‌شویند و آن‌ها را از روغن‌های طبیعی محروم می‌کنند. دست‌ها به این دلیل که دائماً در معرض نور خورشید هستند، از این مساله آسیب بیشتری می‌ماند. و بالاخره اینکه وقتی پا به سن می‌گذارید، چربی و حجم دست از دست می‌رود و باعث می‌شود دست‌تان ظاهری استخوانی دارند و رگ‌هایش برجسته می‌شوند. در این‌جا سه راه برای جوان به نظر رسیدن دستان‌تان ارائه شده است.
همیشه ضدآفتاب بزنید
دست‌ها وقتی رو فرمان اتومبیلی که می‌رانید قرار می‌گیرند، بیش از حد در معرض نور خورشید هستند. دکتر دیوید بنک می‌گوید در این حالت پشت دست شما تمام اشعه‌های آسیب‌زننده نور خورشید را که از شیشه جلوی ماشین می‌تابد، دریافت می‌کند. از آن‌جایی که می‌دانید پشت دست‌تان برای دوره‌های طولانی در معرض نور خورشید خواهد بود، از ضدآفتابی قوی‌تر برای آن استفاده کنید.
دستان‌تان را به آرامی بشویید
دکتر بنک می‌گوید وقتی دستان‌تان را می‌شورید، از ملایم‌ترین پاکننده‌های ضدباکتری استفاده کنید و با این کار می‌توانید از آن‌ها در مقابل خشک شدن بیش از حد جلوگیری کنید (این کار ممکن باعث پیری سریع‌تر دستان‌تان شود). از طرفی مطمئناً هنگام شستن ظرف‌ها یا حمام کردن بچه‌هایتان (یا حیوانات خانگی‌تان!) دستکش در دست داشته باشید. آب داغ واقعاً پوست را خراب می‌کند.
کرم و لوسیون را دم دست بگذارید
چارلن دیگان- کاللو، مدیر پژوهش و توسعه یک شرکت سازنده محصولات مراقبت از پوست و مو می‌گوید : «ایده خوبی است که لوسیون را در نزدیکی پوست‌تان قرار دهید.» از لوسیون استفاده کنید تا دستان‌تان ا که پس از شستن خشک می‌شوند، مرطوب نگه دارد، به ویژه در ماه‌های سردتر سال. پوست دور ناخن‌هایتان را هم فراموش کنید. آن‌ها هم ممکن است خشک شوند و ترک بردارند. بنابراین حواستان باشد که حتماً با لوسیون ماساژش دهید.
(منبع: dailymakeover)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ