چه کاری عمر مبتلایان به سرطان پروستات را زیاد می‌کند؟

- نتایج تحقیقی جدید نشان می‌دهد از میان مردانی که سرطان پروستات دارند، درصد زنده ماندن آن‌هایی که سبک زندگی فعالی دارند و ورزش می‌کنند، بیش از بقیه است.

آندرو سیمن- نتایج تحقیقی جدید نشان می‌دهد از میان مردانی که سرطان پروستات دارند، درصد زنده ماندن آن‌هایی که سبک زندگی فعالی دارند و ورزش می‌کنند، بیش از بقیه است.
فعالیت فیزیکی داشتن فواید زیادی دارد، اما استفانی بُن از انستیتوی کارولینسکا در استکهلم می‌گوید که نتایج تحقیق‌شان نشان می‌دهد که فعالیت فیزیکی تاثیر ویژه‌ای بر بقای بیماران مبتلا به سرطان پروستات دارد.
او در ایمیلی به بخش سلامت خبرگزاری رویترز نوشت: «برای مردانی که سرطان پروستات دارند پتانسیل خوبی برای بالا بردن مدت زنده ماندن‌شان از طریق فعالیت فیزیکی وجود دارد.»
مطابق آمار ارائه شده از سوی مراکز کنترل و پیشگیری بیماری، در آمریکا به تنهایی ۲۱۰ هزار مرد سالانه به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند و ۲۸ هزار نفر بر اثر آن می‌میرند.
بُن و همکارانش، در مرکز اپیدمولوژی، نشانگرها و پیشگیری سرطان نوشتند که در تحقیقات پیشین ارتباط بین فعالیت فیزیکی و زنده ماندن بیماران سرطانی کشف شده بود اما کمتر به سرطان پروستات توجه شده بود.
برای تحقیق جدید آن‌ها اطلاعات ۴۶۲۳ مرد سوئدی را که در فاصله سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ سرطان پروستات در مراحل اولیه‌اش تشخیص داده بود، تحلیل کردند. اطلاعات شامل جزییاتی درباره فعالیت فیزیکی و سلامت عمومی‌شان تا سال ۲۰۱۲ بود.
روی‌هم رفته، مردانی که پس از تشخیص بیماری‌شان، روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری می‌کنند، احتمال مرگ‌شان بر اثر سرطان پروستات ۳۹ درصد، و براثر هر بیماری ۳۰ درصد کمتر از کسانی بود که کمتر تحرک داشتند.
(منبع: رویترز)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ