زنانی با این گروه‌های خونی بیشتر در معرض دیابت هستند

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زنانی که گروه خونی‌شان A، B و AB است بیشتر از زنانی که گروه خونی‌شان O است در معرض دیابت نوع دو‌ هستند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد زنانی که گروه خونی‌شان A،B وABاست بیشتر از زنانی که گروه خونی‌شان Oاست در معرض دیابت نوع دو‌ هستند.

گای فاهاراتزی از مرکز پژوهش در اپیدمولوژی و سلامت جمعیت فرانسه گفت: «یافته‌های ما بر ارتباطی قوی بین گروه خونی و خطر ابتلا به دیابت دلالت دارد. آن دسته از شرکت‌کنندگان که گروه خونی‌شان Oاست کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع دو‌ هستند.»

محققان برای این تحقیق اطلاعات بیش از ۸۰ هزار زن فرانسوی را در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۸ جمع‌آوری کردند. نتیجه نشان داد در مقایسه با زنانی که گروه خونی‌شان Oبود، زنانی که گروه خونی‌شانA بود ۱۰ درصد و زنانی که گروه Bداشتند ۲۱ درصد بیشتر احتمال مبتلا شدن به نوع دو‌ دیابت داشتند. این نسبت بین زنانی که گروه خونی‌شان ABبود، ۱۷ درصد بود.

در مقایسه با زنانی با گروه خونی O-، بالاترین افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در زنانی با گروه خونیB+(سی و پنج درصد افزایش خطر) بود و پس از آن گروه خونی AB+(بیست و چهار درصد)، A-(‌بیست و دو درصد)، A+(هفده درصد) قرار داشتند. گای فاهاراتزی گفت: «مطالعه اخیر برای اولین بار در ابعادی وسیع نشان داد که گروه‌های مشخص خونی با افزایش خطر ابتلا به نوع دو دیابت مرتبط است.»

نویسندگان می‌گویند که دلایل نهفته در این ارتباط فعلاً ناشناخته است، اما می‌تواند به فاکتورهای متعددی می‌تواند ربط داشته باشد.

(منبع: thehealthsite)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ