3مکمل که برای درمان زودانزالی به آن نیاز دارید

نادر سیاسی
داشتن یک رابطه عاطفی امن و سالم که از یک رابطه جنسی خوب نیز برخوردار باشد، بسیار مهم است. بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌توانند در روان افراد تأثیر بگذارند. آسیب دیدگی روانی ناشی از این مسائل نیز می‌تواند در روابط عاطفی و جنسی افراد مشکل‌آفرین شود. مسئله زودانزالی آقایان یکی از […]

داشتن یک رابطه عاطفی امن و سالم که از یک رابطه جنسی خوب نیز برخوردار باشد، بسیار مهم است. بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌توانند در روان افراد تأثیر بگذارند. آسیب دیدگی روانی ناشی از این مسائل نیز می‌تواند در روابط عاطفی و جنسی افراد مشکل‌آفرین شود. مسئله زودانزالی آقایان یکی از این مشکلات است که یک سرش به مسائل روحی، روانی و فشار و استرس می‌رسد. سر دیگر این مشکل می‌تواند به مسائل جسمی ربط پیدا کند. راهکارهایی برای حل این مسئله و بهبود آن وجود دارد که نقطه‌نظر این مقاله است.

زودانزالی، یک اختلال شایع!

انزال زودرس از شایع‌ترین اختلالات جنسی در میان آقایان است. به نظر می‌آید که 20 تا 40 درصد مردان در دوره‌ای از زندگیشان دچار این مشکل می‌شوند. زودانزالی یکی از سه اختلال شایع در میان مردان است. دو اختلال دیگر، کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ است. اما زودانزالی که از میان این سه مورد شایع‌تر است؛ به دلایل مختلف می‌تواند رخ دهد.

زودانزالی چیست؟

زودانزالی در آقایان به معنای زود به ارگاسم رسیدن مرد است. مدت زمان طبیعی ارگاسم برای مردان 4.5 تا 5 دقیقه است. اگر فردی کمتر از این زمان به ارگاسم برسد و این مسئله به طور ثابت تکرار شود احتمال اختلال زودانزالی در او وجود دارد. بسیاری از آقایانی که دچار اﻧـﺰال زودرس می‌شوند قبل یا دقیقا بعد از دخول به ارگاسم می‌رسند. این افراد توانایی به تأخیر انداختن ارگاسم را از دست می‌دهند و کنترل انزال برایشان ناممکن می‌شود.

دلایل زود انزالی در آقایان چیست؟

پیشتر گفتیم که زودانزالی دلایل فیزیکی و روانی دارد. عوامل فیزیکی می‌توانند ارثی نیز باشند. برای هر کدام از دو دسته کلی در ایجاد زودانزالی راهکارهای متفاوت و مکمل‌های غذایی و دارویی وجود دارد که بسته به شرایط بیمار و نظر پزشک می‌توانند برای بهبود وضعیت استفاده شوند. نکته مهم این است که گاهی ترکیب بیماری فیزیکی و عوامل روانی منجر به اختلال زودانزالی می‌شود و باید حتما تحت نظر پزشک قرار گرفت.

دلایل فیزیکی زودانزالی

جدا از مسئله وراثت که از دلایل فیزیکی زودانزالی نام برده شد؛ عواملی چون بیماری‌های مربوط به پروستات، از عفونت پروستات تا سرطان، عفونت در دستگاه تناسلی مردان و مشکلات هورمونی همچون پایین آمدن سطح تستوسترون، می‌توانند از دلایل فیزیکی اختلال زودانزالی باشند. همچنین بیماری‌های قلب و عروق، بیماری پارکینسون، بیماری دیابت و جراحی در ناحیه لگن و ستون فقرات بر اثر آسیب را باید به دلایل زود انزالی اضافه کرد. با بالا رفتن سطح انسولین، بالا رفتن کلسترول، چاقی بیش از اندازه و بر اثر جمع شدن سه مورد آخر با افزایش فشار خون که تولید سندروم متابولیک می‌کند؛ احتمال ایجاد اختلال زودانزالی بسیار بالا خواهد بود. در این موارد حتما نیاز است که با پرهیز و استفاده از مکمل‌های غذایی و دارویی هم مسئله زودانزالی را حل کرد و هم سلامت بدن را به آن برگرداند. راهکار این است که با مراجعه به اورولوژیست و متخصصان بیماری‌های مربوطه پیگیر بیماری خود شوید تا مسئله زودانزالی نیز همجوار با درمان بیماری‌ها حل شود.

دلایل روانی زودانزالی

اگر مردان به دلیل مشکلات اعصاب و روان دچار اختلال زودانزالی شوند؛ درمان سخت‌تر خواهد بود و واقعیت این است که هیچ دارویی درمان قطعی ندارد. هر دارو بنا به شرایط فیزیکی و روانی افراد می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند. اختلالات روانی که بر اثر استرس، تروماهای جنسی و افسردگی به وجود می‌آیند می‌توانند تأثیر مستقیم بر ارگاسم داشته باشند و در مردان منجر به عامل شایع زودانزالی شوند.

آیا می‌توان از بروز زودانزالی جلوگیری کرد؟

چک‌آپ‌های سالیانه در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای کمک می‌کنند که از وضعیت بدن خود آگاه باشید و پیش از اوج گرفتن مشکل ناگهانی به رفع آن بپردازید. اگر بیماری زمینه‌ای دارید نیز با پیگیری بیماری با پزشک مخصوص خودتان می‌توانید کنترل اوضاع را از دست ندهید. برای حفظ سلامت فیزیکی و روانی خود ورزش را فراموش نکنید. سفت شدن و ورزیده شدن ماهیچه‌ها به درگیر نشدن با انزال زودرس کمک می‌کند. از نوشیدن بیش از اندازه نوشیدنی‌های الکی و مصرف بی از حد تنباکو پرهیز کنید. خود درمانگری دارویی نکنید. داروی نادرست می‌تواند شما را خطر مشکلات زیادی از جمله زودانزالی قرار دهد. برای سلامت خود به روانپزشک و روان‌درمان مراجعه کنید. جلسات تراپی برای حل فشارهای زندگی می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

مکمل‌های درمانی زود انزالی کدام است؟

مکمل‌های درمان انزال زودرس در آقایان می‌توانند با مواد خوراکی و داروهای شیمیایی خوراکی یا موضعی مصرف شوند. اینکه کدام مکمل‌ها و چگونه مصرف شوند به شدن اختلال زود انزالی بستگی دارد. انزال زودرس می‌تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد. مکمل‌های دارای روی، منیزیم، جینسینگ و آرژنین بهترین مکمل‌ها برای بهبود زودانزالی است. البته که مواد دیگری نیز بر این اختلال اثر دارد که در این مکمل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید مکمل جنسی از داروخانه آنلاین می تواند انتخاب خوبی با توجه به تنوع بالای محصولات باشد

مکمل‌های حاوی روی و منیزیم

ماده روی یا زینک از دسته موادی است که در رشد سلولی و تقویت ایمنی بدن تأثیر دارد. در بدن مردان، روی کمک شایانی به تولید تستوسترون می‌کند. همچنین زینک یکی از موادی است که در رخ ندادن اختلال و بیماری مربوط به پروستات بسیار تاثیرگذار است. منیزیم نیز ماده‌ای است که موجب جذب بهتر کلسیم و مانع از پوکی استخوان می‌شود. ترکیب این دو در مواد خوراکی و یا بسیاری از قرص‌های درمان زودانزالی استفاده می‌شود. چرا که ترکیب این دو ماده می‌تواند به تأخیر در انزال کمک کند. عموم این قرص‌ها گیاهی هستند و در این صورت آسیب و خطری ندارند. شما می‌توانید در صورت مشورت با پزشک از قرص‌های سولفات روی و قرص‌ها یا پودرهای روی زبانی منیزیم به مدت چند ماه برای تقویت بدن خود استفاده کنید.

مکمل‌های حاوی جینسینگ

جینسینگ قرمز برای درمان زودانزالی بسیار معروف است. بسیاری از افراد ریشه این گیاه را در خانه می‌جوشانند و به صورت طبیعی از آن استفاده می‌کنند. داروهای گیاهی نیز وجود دارد که حاوی عصاره جینسینگ، زینک و آرژنین است که به آرژنین هم خواهیم پرداخت. قرص‌های گیاهی حاوی این مواد با بالا بردن گردش خون، موجب بالا رفتن تحرک اسپرم‌ها می‌شوند و میل جنسی را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین تأثیر مفیدی در درمان زودانزالی دارند.

مکمل‌های حاوی آرژنین

مکمل‌های گیاهی برای درمان زودانزالی وجود دارند که می‌توانید در داروخانه‌ها آن‌ها را خریداری کنید. این مکمل‌ها عموما دارای آرژنین هستند. خاصیت آرژنین این است که پس از ورود به بدن تبدیل به نیتریک‌اکساید می‌شود. نیتریک‌اکساید یکی از عوامل مؤثر در بهبود اختلالات نعوظ است. آرژنین در بدن به حفظ تستوسترون به صورت طبیعی کمک می‌کند. برخی از مکمل‌های حاوی آرژنین همراه با گیاه ماکا و گوارانا به بازار عرضه می‌شوند. گیاه ماکا سطح انرژی در بدن را بالا می‌برد و موجب تولید اسپرم می‌شود و میل جنسی را قوت می‌بخشد. گیاه گوارانا نیز محرک جنسی و حاوی کافئین است؛ بنابراین سطح انرژی را در بدن بالا می‌برد. این مکمل‌ها امکان باروری در آقایان را نیز بالا می‌برد.

کلام آخر

زودانزالی در مردان می‌تواند به اعتماد به نفس آن‌ها صدمه بزند. بنابراین علاوه بر درمان نیاز به همراهی شریک عاطفی و جنسی خود دارند. در این مقاله خواندیم که اختلال انزال زودرس در آقایان بر اثر چه عواملی به وجود می‌آید، چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد و در صورت بروز چه مکمل‌هایی به بهبود این اختلال کمک خواهد کرد.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ