هشدار: سرطان پروستات سراغ جوان‌ترها آمده است

مهرناز زاوه
در حال حاضر سرطان پروستات به میزان نگران‌کننده‌ای مردان جوان را مورد هجوم قرار می‌دهد.

رایان والاس – بنا به بررسی‌های حیرت‌انگیزی که به تازگی در دانشگاه میشیگان انجام شده، در حال حاضر سرطان پروستات به میزان نگران‌کننده‌ای مردان جوان را مورد هجوم قرار می‌دهد.
این تحقیق که در روزنامه نیچر ریویوز اورولوژی منتشر شد، اعلام کرد که در طول بیست سال گذشته میزان تشخیص سرطان پروستات در مردان جوان‌تر، شش برابر شده و ده درصد موارد کنونی زیر ۵۵ سال سن دارند. وحشتناک‌تر این که: در موارد آغاز زود هنگام سرطان پروستات، تومور سریع‌تر از آنچه برای مسن‌تر ها اتفاق می‌افتد، رشد می‌کند و گسترش می‌یابد.
کتلین ای کونی، مدرس ‍‍‍‍‍پزشکی داخلی و اورولوژی گفت: شروع زودهنگام سرطان پروستات، مردان را در سال‌های نخست زندگیشان مورد هجوم قرار می‌دهد و از پای در می‌آورد. ممکن است این تومورها که به سرعت در مردان جوان در حال رشدند اصلا در آزمایشات دیده نشوند زیرا بازه زمانی پیش از آشکار شدن علایم بالینی کوتاه است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد یک تفاوت عمده زیست‌شناختی میان سرطان پروستات زودرس و دیررس  وجود دارد. محققان بر این باورند که سرطان زودرس هرچقدر تهاجمی‌تر باشد، می تواند زیرگروه جدیدی باشد که باید به گونه‌ای متفاوت به آن پرداخته شود.
کتلین کونی در جواب اینکه مردان چطور می توانند از خودشان در برابر سرطان پروستات زودهنگام محافظت کنند گفت: این زیرمجموعه تهاجمی‌تر است و به مهارت‌های تخصصی‌تر از جمله توالی ژنتیکی نیاز دارد. مردانی که زودتر به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند، انواع ژنتیکی بیشتری نسبت به مردان مسن‌تر مبتلا  به این بیماری دارند.
(منبع: yahoohealt)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ