۵ غذا که شما را شاد می‌کنند

مهرناز زاوه
خبر خوب این است که خوب غذاخوردن کار سختی نیست. این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید تا جسم‌تان را شاد نگه دارید.

غذا به ما این انرژی را می‌دهد که توانایی دویدن دنبال بچه‌هایمان را داشته باشیم، کارهایمان را انجام دهیم و هر روز احساس کنیم که توانستیم چیزی که می‌خواستیم را به دست آوریم.

خبر خوب این است که خوب غذاخوردن کار سختی نیست. این غذاهای خوشمزه را امتحان کنید تا جسم‌تان را شاد نگه دارید.

۱-گل کلم

گل کلم منبع خوب ویتامین C برای بالابردن سیستم ایمنی بدن و دورکردن اضطراب است. گل‌های کوچک گل کلم را در کنار خیار و هویج‌های باریک قبل از شام بخورید، و اگر بچه‌ها حاضر به خوردنش نشدند، آن را با کمی شیر مخلوط کرده و پوره درست کنید و به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید.

 ۲-عدس

عدس سرشار از آهن است و برای اینکه احساس خستگی نکنید و بتوانید به کارهایتان برسید به آن نیاز دارید. همچنین عدس راه‌ ارزانی برای حجیم‌کردن غذا و غلیظ کردن خورش است. عدس قرمز را با هویج‌های باریک، پیاز و کمی ادویه و آب بپزید، سپس آن‌ها را پوره کنید و در کنار سوپ بگذارید.

۳-کدو

کدو حقیقتا از لحاظ غذایی مقوی و حاوی منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم، فسفر و آهن است. برای کسب انرژی، رشد و بالابردن سیستم ایمنی بدن عالی است. حتی می‌توانید با دانه‌های کدو یک خوراکی سالم برای خوردن هنگام تماشای تلویزیون درست کنید. تخم کدو را در کمی روغن زیتون بریزید، آن را در یک تابه بپاشید و حدود 15 دقیقه روی گاز سرخ کنید، تا جایی که صدای ترکیدن بدهند. این خوراکی برای ظرف غذای بچه‌ها هم مناسب است.

۴-کنجد

کنجد سرشار از آهن است، ماده معدنی ضروری برای تولید کلاژن و دادن خاصیت ارتجاعی به پوست هنگامی که نیاز دارید سطح انرژی‌تان را بالا ببرید، دانه‌های کنجد گزینه‌ی بسیار مناسبی است. سس‌هایی که با کنجد درست می‌شود را امتحان کنید. همچنین می‌توانید آن را روی سالادتان بریزید.

۵-پرتقال

در کنار ویتامین C، پرتقال حاوی اینوزیتول است که به بدن کمک می‌کند، سطح سرتونین و انسولین را تنظیم کند و وقتی کم انرژی هستید، حالتان را بهتر کند. همچنین آب پرتقال تازه روی پن‌کیک می‌تواند طعم جدیدی به آن بدهد.

(منبع: Yahoohealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ