حدس بزنید چاقی سالانه چند قربانی می‌گیرد؟

مهرناز زاوه
دانشمندان دریافتند چاقی مفرط هر سال منجر به ابتلای حدود ۴۸۱ هزار مورد جدید به سرطان در میان بزرگسالان می‌شود.

ماهیت جوشی–  پس از بررسی‌های انجام شده دانشمندان دریافتند چاقی مفرط هر سال منجر به ابتلای حدود ۴۸۱ هزار مورد جدید به سرطان در میان بزرگسالان می‌شود که به عبارتی ۳.۶ درصد کل سرطان‌های دنیاست.

این مقدار، در کشورهای توسعه‌یافته با حدود دو سوم (۶۴ درصد) کل سرطان‌های مرتبط با چاقی، بسیار بیشتر است.

طبق نتایج به دست آمده، پژوهشگران به رهبری ملینا آرنولند از موسسه بین‌المللی تحقیق درباره سرطان (IARC)، تخمین زده‌اند که یک چهارم کل سرطان‌های مرتبط با چاقی در سال ۲۰۱۲ (۱۱۸هزار مورد) را می‌توان به افزایش متوسط شاخص توده بدن (BMI) در میان مردم از سال ۱۹۸۲ به بعد نسبت داد که در واقع اجتناب‌پذیر است.

یافته‌ها مشخص می‌کنند که سرطان‌های مرتبط با چاقی برای زنان مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند تا مردان و در بیشتر موارد منجر به سرطان رحم و سرطان سینه پیش از یائسگی می‌شود. در سال ۲۰۱۲، اضافه وزن در میان مردان منجر به ابتلای ۱۳۶ هزار مورد جدید و در میان زنان ۳۴۵هزار نفر شد.

سرطان سینه پیش از یائسگی، سرطان رحم و روده حدود سه چهارم از موارد ابتلا به سرطان بر اثر چاقی در زنان و سرطان روده و کلیه حدود دو سوم موارد ابتلا به سرطان ناشی از چاقی در مردان است.

دکتر آرنولد گفت: «شیوع همگانی چاقی در میان بزرگسالان از سال ۱۹۸۰ به بعد دو برابر شده و اگر این شیوه ادامه پیدا کند در آینده میزان ابتلا به سرطان بسیار بالاتر خواهد رفت، به خصوص در آمریکای جنوبی و شمال آفریقا.»

دکتر مظهری عوارض مصرف قرص برای چاقی و لاغری را بیان می‌کند

(منبع: msn)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ