چطور بوی بد واژن در دوران بارداری را از بین ببرید؟

مهرناز زاوه
برخلاف بوی بقیه جاهای بدن که در اغلب موارد به آسانی قابل از بین بردن است، با بوی واژن باید به دقت رفتار کنید تا از عواقب آن جلوگیری شود.

بوی بد واژن در دوران حاملگی به دلیل تشکیل بیش از حد استرادیول در بدن است و برخلاف بوی بقیه جاهای بدن که در اغلب موارد به آسانی قابل از بین بردن است، با بوی واژن باید به دقت رفتار کنید تا از عواقب بعدی آن جلوگیری شود.
 بوی واژن همچنین می‌تواند به دلیل عفونت در ناحیه تناسلی باشد. بعضی عفونت‌ها مانند سوزاک و کلامیدیا میان زنان باردار شایع‌اند و معمولا باعث ایجاد بو  و ترشحات واژن می‌شوند. بهداشت نامناسب هم عامل دیگر ایجاد بوی واژن است.
رعایت بهداشت نقشی کلیدی در مبارزه با بوی واژن دارد. لباس زیر نخی و راحت برای زنان باردار بهترین گزینه است که باید با شوینده‌های ملایم و آب داغ شسته شود. همچنین به خانم‌ها توصیه می‌شود که هروقت احساس کردند لباس زیرشان مرطوب است آن را عوض کنند یا از پدهای بهداشتی برای جذب ترشحات استفاده کنند و به این طریق از بوی بد واژن جلوگیری کنند.
شستن ناحیه تناسلی  با آب ولرم، از عفونت‌های میکروبی و قارچی جلوگیری می‌کند. استفاده از صابون‌های بدون مواد شیمیایی و شوینده های بدن ملایم  بهترین گزینه‌ها برای شستن ناحیه تناسلی به شمار می‌آیند. همچنین بهتر است که هربار پس از دفع ادرار، ناحیه تناسلی به خوبی شسته و خشک شود.
بعلاوه می‌توان از آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین بردن عفونت‌های میکروبی و قارچی ناحیه تناسلی استفاده کرد. با این‌همه اگر بو از بین نرفت و با سوزش، التهاب و یا خارش همراه شد، توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید. 
(منبع: Ladycarehealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ