ویولون‌نوازی بیمار ۹۳ ساله در بیمارستان+عکس

پیرمردی ۹۳ ساله با نواختن قطعات عاشقانه با ویولون‌اش بیماران و کارکنان بیمارستان فورث ولی در لربرت اسکاتلند را به وجد آورده است.

آلن کرنی، موزیسین نیمه‌حرفه‌ای سابق از بخش B31 بیمارستان بقیه را وادار کرده که با پا ریتم او را همراهی کنند.
کارکنان بیمارستان مک کرنی را تشویق می‌کنند که ویولون بنوازد و اجرای او هم بین بیماران و هم کارکنان به یک اندازه محبوب شده است. این پیرمرد بازنشسته که در پرست ویک به دنیا آمد، قبل از اینکه به کلاسگو برود، یادگیری نواختن ویولون را از ۹ یا ۱۰ سالگی آغاز کرد.
او گفت: «من همیشه از نواختن پیانو لذت می‌بردم،به جز مواقعی که مادرم به من می‌گفت که تمرین کنم. آن روزها ذغال کمیاب بود، و ما همیشه در اتاق‌مان آتش برای گرم‌شدن نداشتیم.اگر پدر و مادرم می خواستند رادیو گوش کنند من باید به اتاقی سرد می‌رفتم و واقعا نواختن ویولون با دست‌های یخ‌زده سخت بود.»
آلیسون کاووی، کمک پرستار بیمارستان گفت که کارکنان بیمارستان، آقای کرنی را تشویق می‌کنند.
او گفت: «او واقعا بااستعداد است. ویولون او ما را به وجد می‌آورد و بعضی بیماران گفته‌اند که چقدر از گوش‌دادن به آوای ویولون آقای کرنی لذت می‌برند. فکر کنم این اولین ویولونیستی است که ما در اینجا دیده‌ایم داشتن یک موزیسین شخصی در بخش فوق‌العاده است.»


حفظ روحیه بیماران در بیمارستان، نقش پررنگی در روند درمان آن‌ها دارد. امروزه در دنیا سلامت روانی بیمارانی را که به علت بیماری جسمی در بیمارستان بستری هستند، به اندازه داروهای شفابخش موثر می‌دانند. 
به همین دلیل است که هر روز بر تعداد طرح‌های ابتکاری برای افزایش روحیه بیماران اضافه می‌شود. دنیای آکواریوم باعث ایجاد حس پویایی در بیماران و سرعت بخشیدن به ریتم زندگی آن‌ها می‌شود.
پروفسور موریس، رئیس بخش جراحی پلاستیک و بخش سوختگی بیمارستان سنت لویی در پاریس از مشاهدات عینی خود دراین‌باره می‌گوید: بیماران ایزوله هر روز برای دیدن تغییرات آکواریوم از اتاق خود خارج می‌شوند و به این ترتیب با بیماران دیگر ارتباط برقرار می‌کنند.
به این ترتیب آکواریوم، محلی برای اجتماع بیماران، دیدار، گفت‌وگو و تجدید روحیه است. بیماران ماهی‌ها را به دقت زیر نظر دارند و شاهد تولد یا مرگ آن‌ها هستند. مشاهده زندگی پویا و پرجنب‌وجوش ماهی‌ها و زندگی این موجودات در آب باعث تقویت روحیه بیماران می‌شود.
مطالعات بالینی نشان می‌دهد مشاهده آکواریوم به مدت ۲۰ دقیقه به طرز قابل توجهی باعث کاهش فشارخون می‌شود و تاثیر این کاهش تا چند ساعت بر روی بدن بیمار باقی می‌ماند.
(منبع: portal)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ