ارتباط کاندوم با باکتری‌های مفید واژن

همه می‌دانیم که کاندوم‌ یکی از بهترین اختراعات بشر است. اما آنها در مقابل بیماری‌های آمیزشی خوب عمل نمی‌کنند و روش موثری برای جلوگیری از بارداری نیستند.

همه می‌دانیم که کاندوم‌ یکی از بهترین اختراعات بشر است. اما آنها در مقابل بیماری‌های آمیزشی خوب عمل نمی‌کنند و روش موثری برای جلوگیری از بارداری نیستند. اما تحقیقی جدید که توسط چینی‌ها انجام شد و نتایجش در مجله‌ی پلوس وان انتشار یافت، نشان داد که کاندوم می‌تواند سلامت واژن را حفظ کند.
پیش از این نشان داده شده بود که رابطه‌ی جنسی بی‌محافظ با قدرت اسیدی واژن آلوده می‌شود، این اسیدیته بقای باکتری‌های مفیدی مثل لاکتوباسیلی را دشوار می‌کند.
یک گروه تحقیق در بیمارستانی در پکن برای اینکه ثابت کنند بارداری غیرممکنی به سطح لاکتوباسیلی ارتباط دارد یا نه، فعالیت جنسی ۱۶۴ زن را مورد تحقیق قرار دادند؛ این زنان هم از کاندوم، همه از آیودی و هم از روش‌های انقطاعی جلوگیری از بارداری استفاده کرده بودند.
زنانی که از کاندوم استفاده کردند، در مقایسه با زنانی که از آیودی یا روش‌های انقطاعی بهره برده بودند، بالاترین سطح لاکتوباسیلی را داشتند. چرا؟ نویسندگان تحقیق می‌گویند آمیزش جنسی با کاندوم دیواره‌ای فراهم می‌کند که مانع از تاثیرگذاری مایع منی بر سطح طبیعی PH می‌شود و طبیعتا باکتری‌های خوب می‌توانند در این شرایط حفظ شوند. و این بسیار عالی است، چون سطح بالای لاکتوباسیلی می‌تواند، مانع از آلودگی قارچی ‌شود. همچنین این باکتری از شما در برابر بیماری‌های آمیزشی، HIV و انزال زودرس محافظت می‌کند.
(منبع: healthnews)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ