درمان بلندمدت برای دندان‌های حساس

دانشمندان روی دارویی کار می‌کنند که می‌تواند برای مدتی طولانی درد دندان‌های حساس را که هنگام خوردن غذای گرم یا سرد ایجاد می‌شود، تسلی ببخشد.

خبر خوب برای کسانی که دندان‌های حساس دارند. دانشمندان روی دارویی کار می‌کنند که می‌تواند برای مدتی طولانی درد دندان‌های حساس را که هنگام خوردن غذای گرم یا سرد ایجاد می‌شود، تسلی ببخشد.

چان پین – لین و همکارانش اشاره کردند که حساسیت دندان یکی از شایع‌ترین گله‌گذاری‌های بیماران است. این مورد نه تنها باعث درد شدیدی می‌شود بلکه می‌تواند به مشکلاتی جدی برای دندان منجر شود.

وقتی دندان‌ها حساس می­شوند کارهایی نظیر مسواک زدن، نخ کشیدن، خوردن و آشامیدن ممکن است باعث بروز دردی تیز و موقتی در دندان‌های شما شود. دندان‌های حساس به طور معمول به خاطر سایش مینای دندانی یا نمایان شدن ریشه­‌های دندانی اتفاق می­افتد. گرچه گاهی ناراحتی دندان به خاطر مسائل دیگری است نظیر پوسیدگی، ترک‌خوردگی یا پریدگی دندانی یا اینکه به واسطه عارضه جانبی یک درمان دندانی اتفاق افتاده مثل بلیچینگ یا جرمگیری.

درمان‌های فعلی، از جمله خمیر دندان مخصوص با مسدودکردن ورودی مجاری کار می‌کنند.

اما گیر و گرفت آنها سطحی است و حتا به اندازه‌ی یک روز کامل هم موثر نیست. محققان حالا خمیر جدیدی ساخته‌اند که براساس عناصر موجود در دندان از جمله کلسیم و فسفر ساخته شده‌اند.

از دندان های حساس چطور مراقبت کنیم ؟

(منبع: webmd)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ