کوری یک نوجوان به خاطر خوردن قرص ایبوبروفن

نوجوانی که برای رفع گلودردش تنها یک قرص مسکن ایبوبروفن خورده بود، در آستانه‌ی کوری قرار گرفت.

نوجوانی که برای رفع گلودردش تنها یک قرص مسکن ایبوبروفن خورده بود، در آستانه‌ی کوری قرار گرفت.
خانواده پسربچه‌ای که به خاطر مصرف یک قرص ایبوبروفن تا آستانه‌ی مرگ رفته بود،‌ حالا با این خبر ناراحت‌کننده درگیرند که پسرشان دارد کور می‌شود.
کالوین لاک ۱۳ ساله که مشکوک به آلودگی ویروسی بود به توصیه مادرش یک قرص ایبوبروفن با طعم توت‌فرنگی خورد.
اما ناگهان با یک واکنش دارویی شدید اما نادر مواجه شد که باعث شد تمام تن‌اش تاول بزند و مو و ناخن‌هایش ریزش داشته باشند.
دکترها در ابتدا به خانواده‌‌اش گفتند که فقط آبله مرغان گرفته، اما بعد سندروم استیون جانسون تشخیص داده شد، در نتیجه این سندروم، سلول‌های پوست پیش از آن‌که مثل پوست مار بریزند، می‌میرند.
اما مشکل کاوین بدترابعاد گسترده‌تری پیدا کرد واو دچار بیماری نکرویلایزز اپیدرمال سمی شد. او سه هفته در بیمارستان ادنبروک بستری شد و پس از آن به او اجازه دادند به خانه‌اش در لیدتل‌پورت برگردد.
رابی مولت، مادر ۴۰ ساله و دراین چمبرز، پدرخوانده ۴۹ ساله کالوین دریافتند که فرزندشان از مشکلی رنج می‌برد که سالانه ۳ میلیون نفر در جهان به آن مبتلا می‌شوند.
اما آن‌ها حالا وضع بدتری دارند، چون مشخص شده که کالوین دچار بیماری چشم دردناکی شده که در عرض دو سال باعث کوری هر دو چشمش خواهد شد.
این نوجوان همچنین از خستگی مزمن، زخم‌های خونین، مشکلات گلو و افسردگی رنج می‌برد و اختلال تنش‌زای پس از رویداد نیز در او تشخیص داده شده است.
مادر کالوین که سه بچه‌ی دیگر هم دارد، می‌گوید: «این یک بیماری خودایمنی است که هرگز از بین نخواهد رفت. بدن او دایماً به خودش حمله می‌کند و تماشای این روند ویران‌کننده است.»
کالوین احساس می‌کند در داخل چشمانش سنگریزه ریخته شده. این شدیداً برای او دردناک است. شخصیت او حالا فرق می‌کند. او وضعیت دشواری را از سر گذرانده و باید اختلال تنش‌زای پس از رویدادش نیز درمان شود. به گفته مادر کالوین او به مدرسه نمی‌رود چون احساس می‌کند وقتی دو سال دیگر چشمانش کور شود، هیچ آینده‌ای در انتظارش نخواهد بود.»
پدر و مادر کالوین علیه تشکیلات خدمات بهداشتی و پزشکی بریتانیا شکایت می‌کنند، چرا که می‌گویند تشخیص اشتباه، باعث وخیم‌تر شدن وضع فرزندشان شده است.
(منبع: میرور)

لینک مرتبط:
مردی با قیچی فرورفته در سرش: یک مشکل کوچک دارم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ