دردسرهای بارداری مهناز افشار+توضیح دکتر زنان

الو دکتر- دکتر معصومه پورمحسن، مشاور زنان و بارداری سایت الودکتر می‌گوید اینکه زنان تلاش کنند در ایام بارداری نیز حرفه خود را پی بگیرند اتفاق خوشایندی است، اما در مواردی مثل حرفه خانم مهناز افشار، تفاوت‌هایی وجود دارد.

الو دکتر- دکتر معصومه پورمحسن مشاور زنان و بارداری سایت الودکتر می‌گوید اینکه زنان تلاش کنند در ایام بارداری نیز حرفه خود را پی بگیرند اتفاق خوشایندی است، اما در مواردی مثل حرفه خانم مهناز افشار، محدودیت‌هایی برای کار کردن زن از ماه‌های اولیه بارداری وجود دارد.
بارداری مهناز افشار سرشناس باعث توقف پروژه سریالش شده که قرار است در شبکه خانگی توزیع شود.
باشگاه خبرنگاران جوان چند روز پیش خبر داد که ساخت سریال «عشق تعطیل نیست» به دلایلی متوقف شده است. در بین دلایل مختلف، از بارداری مهناز افشار، یکی از بازیگران اصلی این سریال به عنوان یکی از دلایل توقف ساخت این پروژه عنوان شده است.
گویا قرار بوده مهناز افشار همراه با محمدرضا گلزار، با بازی در نقش‌های اصلی فیلم، خاطره زوج طلایی فیلم آتش بس را‌ زنده کند. اما بارداری‌ این بازیگر و تغییر در شکل ظاهری‌اش دردسرساز شده است. او نمی‌تواند نقشی را که برایش تعریف شده، بازی کند.
مهناز افشار سال گذشته در ازدواجی پرسروصدا همسر فزند محمدعلی رامین، معاون مطبوعاتی اسبق وزارت ارشاد شد. مهریه میلیاردی این بازیگر واکنش مرضیه برومند را به همراه داشت. 
حالا یک سال پس از آن جنجال‌ها، او تلاش دارد که همزمان با بارداری، به شغل بازیگری‌اش ادامه دهد، اتفاقی که دردسرساز شده است.
آیا زن باردار می‌تواند در ایام بارداری با همان کیفیت قبل از بارداری کار کند؟

دکتر معصومه پورمحسن، مشاور الودکتر در زمینه بیماری‌های زنان و مراقبت‌های بارداری درباره بارداری خانم مهناز افشار و موارد مشابه اینچنین گفته است:
اینکه زنان تلاش کنند در ایام بارداری نیز حرفه خود را پی بگیرند اتفاق خوشایندی است، اما در مواردی مثل حرفه خانم مهناز افشار، محدودیت‌هایی برای کار کردن زن از ماه‌های اولیه بارداری وجود دارد. چون طبیعتاً ظاهر بازیگر برای نقش‌آفرینی اهمیت دارد اما بارداری ظاهر زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
به رغم اینکه تلاش‌ خانم مهناز افشار و زنان مثل او قابل ستایش است، اما او و ازنانی مثل او باید بدانند که وقتی زن باردار می‌شود، به هرحال تغییراتی اساسی در اولویت‌های زندگی‌شان اتفاق می‌افتد. شاید ایشان بهتر باشد پس از زایمان و گذراندن ماه‌های پس از زایمان حرفه‌اش را از سر بگیرد.
اما به طور کل، حدود دو سوم افراد بزرگسال بی‌سواد در جهان، زن هستند‌. در سطح جهان، زنان از نظر امنیت و شرایط کاری‌، به خوبی محافظت نمی‌شوند. هدف سوم توسعه هزاره، توانمندی سازی زنان است. توانمند‌سازی زنان عبارت از احساس ارزش در خود، حق داشتن‌ انتخاب‌، حق ‌دسترسی به فرصت‌ها و منابع لازم. و حق کنترل زندگی خود است. طبق تحقیقات انجام شده زنان تحصیل‌کرده خود‌مراقبتی بیشتری داشته و فرزندان آن‌ها از تغذیه و سلامت بهتری برخوردار هستند. همچنین  توانمندی زنان باعث کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان و افزایش فرصت‌های اقتصادی برای فرزندانشان می‌شود. سیاست‌ها و راهبرد های ارتقاء سلامت زنان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی‌، به حق سلامت و تقویت نقش محوری زنان در تأمین سلامت خود، خانواده و جامعه و افزایش مشارکت آنان در سطوح مختلف تصمیم‌گیری و اجرا اشاره می‌کند. همچنین افزایش آگاهی زنان و خانواده‌ها از نقش و مسوولیت‌های متعدد زنان در خانواده و اجتماع و همچنین نیازهای سلامت زنان در مراحل مختلف زندگی اعم از کودکی، بلوغ، ازدواج، باروری، شیردهی، یائسگی و سالمندی را ضروری می‌داند. 

دین اسلام در حمایت از ازدواج و تشویق جوانان برای تشکیل خانواده بر اساس معیارهای صحیح و مناسب تاکید دارد. با توجه به این‌که در سیاست کلی نظام سلامت‌ و سیاست کلی جمعیت تاکید بر افزایش نرخ باروری شده‌، لازم است تا به نیازهای زنان شاغل، به ویژه در دوران بارداری و شیردهی توجه خاصی شود. شایسته است تا قوانین کار‌، شرایط ویژه‌ای را برای زنان شاغل در نظر بگیرد تا زنان شاغل از لذت مادر بودن محروم نشوند. از طرفی ضرورت آگاه‌سازی جامعه در مورد نقش زنان به عنوان همسر و مادر و نیز کارمند، کارگر و یا کارفرما‌ احساس می‌شود‌. زیرا این نقش‌ها می توانند در کنار همدیگر اجرا شوند. 

روانشناسی لباس پوشیدن کتایون ریاحی+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ