تصور زنان از بدنشان چه ارتباطی با نظر مردان دارد؟

مهرناز زاوه
زنان بعد از دیدن تصویر زنانی که با اندام‌های درشت‌تر به عنوان زنان جذاب از نظر مردان نشان داده شده بودند، ‌سطح رضایت‌شان از اندام خودشان بالاتر رفت.

تحقیقات جدید نشان داد زنانی که به آنها گفته می‌شود مردان از زنانی که درشت‌ هیکل‌ترند بیشتر خوششان می‌آید، بیشتر از بقیه از وزن خود راضی‌اند.

آندریا ملتزر از دانشگاه متودیست جنوبی گفت نتیجه‌ی سه تحقیق مجزا نشان داد که تصور یک زن از اندامش شدیدا به درک او از این نکته که مردان چه اندامی را بیشتر ترجیح می‌دهند بستگی دارد.

ملتزر اضافه کرد به طور متوسط، زنان باور دارند که مردان به زنان فوق‌العاده لاغر تمایل دارند. بنابراین این تحقیق می‌گوید مداخله و تغییر در درک زنان درباره‌ی اندام ایده‌آل از نظر مردان، می‌تواند به طور موثری تصور زن از اندامش را بهبود ببخشد.

ملتزر ادامه داد که این احتمال وجود دارد که زنانی که تصور می‌کنند مردان، زنانی را با هیکل‌های درشت‌تر از مدل‌هایی که در رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شوند، ترجیح می‌دهند، اعتماد به نفس بالاتری دارند و میزان افسردگی‌شان پایین‌تر است.

در هر سه تحقیق، زنان بعد از دیدن تصویر زنانی که با اندام‌های درشت‌تر به عنوان زنان جذاب از نظر مردان نشان داده شده بودند، ‌سطح رضایت‌شان از اندام خودشان بالاتر رفت.

ملتزر در پایان گفت اگرچه این تحقیقات به ما نشان داد که گفتن این نکته به زنان که مردان، اندام‌هایی درشت‌تر از اندام ایده‌آل و لاغر را ترجیح می‌دهند، می‌تواند تاثیر مثبت آنی در تصویر ذهنی آنها از خودشان بگذارد، اما هنوز مشخص نیست که این تاثیر چقدر دوام دارد.

(منبع: گاردین)

مطلب مرتبط:

مردان این ۱۰ نوع زن را دوست ندارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ