نویسندگانی که بیماری روانی داشتند: ازرا پاند

mojtaba
ازرا پاند، شاعر سرشناس آمریکایی در سال ۱۹۴۵ در ایتالیا به جرم خیانت دستگیر شد و ۱۳ سال در بیمارستان روانی بستری شد.

ازرا پاند، شاعر سرشناس آمریکایی در سال ۱۹۴۵ در ایتالیا به جرم خیانت دستگیر شد و ۱۳سال در بیمارستان روانی بستری شد. پزشکان بیماری او را اختلال شخصیت خودشیفته تشخیص دادند. در حالی که این اختلال، بیماری روانی پیچیده‌ای نیست، اما بر بسیاری از کارها و رفتار این شاعر آمریکایی تاثیر گذاشت. پاند نظراتش را درباره‌ی سیاست و شعر گفت و بعضی از منتقدین نظرات نمایشی‌اش را به اختلال شخصیت خودشیفته نسبت می‌دادند.
همچنین پزشکان معتقد بودند که پاند به شیزوفرنی نیز دچار است، اگرچه درباره‌ی صحت و سقم این تشخیص بحث‌های فراوانی شده است. از نشانه‌های معمولی شیزوفرنی می‌توان به افکار مغشوش و واگر و ذهنیت پارانویایی است که همگی به نوعی با خلاقیت ارتباط دارند.
در سال ۲۰۱۰ در نتیجه‌ی یک تحقیق مشخص شد که هم نویسندگان و هنرمندان و هم افراد مبتلا به شیزوفرنی رسپتورهای و پامین‌شان کمتر است.
پاند زمانی که از بیمارستان مرخص شد، پیام تبریکی برای موسولینی، فاشیست ایتالیایی فرستاد با این مضمون که: «آمریکا یک تیمارستان بزرگ است.»
شیزوفرنی چیست؟
روان‌گسیختگی یا اسکیزوفرنی یا شیزوفرنی ‌یک اختلال روانی است که مشخصه آن از کار افتادگی فرایندهای فکری و پاسخگویی عاطفی ضعیف است. این بیماری معمولاً خود را به صورت توهم شنیداری، توهم‌های جنون آمیز یا عجیب و غریب، یا تکلم و تفکر آشفته نشان می‌دهد، و با اختلال در عملکرد اجتماعی یا شغلی قابل توجهی همراه است. شروع علائم معمولاً در دوران نوجوانی رخ می‌دهد، با یک شیوع در طول زندگی جهانی در حدود ۰٫۳–۰٫۷٪ تشخیص بر اساس مشاهده رفتار و تجارب گزارش شده بیمار است.
اختلال شخصیت خودشیفته چیست؟
اختلال شخصیت خودشیفته نوعی اختلال شخصیت است که در آن فرد خود را بزرگ و مهم می‌پندارد و به گونه‌ای غلو آمیز احساس توانایی و لیاقت می‌کند.
این افراد خود را آدمهای خاصی می‌پندارند و انتظار دارند بطور خاصی نیز با آنها رفتارشود. تحمل انتقاد بر ایشان سخت است و در مقابل آن خشمگین شده، فرد مورد نظر را به «نادانی، حماقت و عدم درک واقعیت» متهم می‌کنند. خود را قوی، مشهور، داناترین و … قلمداد کرده، انتظار اطاعت و پیروی دیگران را دارند. به دلیل نحوه تفکر و رفتار فرد، به شدت در روابط بین فردی مشکل دارند.

(منبع: ایندیپندنت)

نویسندگانی که بیماری روانی داشتند: ویرجینیا وولف

ارتباط هوش و اسکیزوفرنی

۵۰ ویژگی افراد خودشیفته

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ