نتایج یک تحقیق: ایمان بیاوریم به سلامتی بینی‌های بزرگ‌تر!

mojtaba
شاید خیلی‌ها به نظرشان رسیده باشد که چرا ستارگانی مثل آدرین برودی و یا پنه‌لوپه کروز، ژرار د‌پاردیو با میلیون‌ها دلار ثروتی که دارند یک عمل جراحی بینی بی‌نقص انجام نمی‌دهند.

شاید خیلی‌ها به نظرشان رسیده باشد که چرا ستارگانی مثل آدرین برودی و یا پنه‌لوپه کروز، ژرار د‌پاردیو با میلیون‌ها دلار ثروتی که دارند یک عمل جراحی بینی بی‌نقص انجام نمی‌دهند.
پاسخ آن‌ها تا به حال این بوده که بینی بزرگ‌شان بخش مهمی از جذابیت چهره‌شان است. راست هم می‌گویند، آدرین برودی تنها با همان دماغ خیلی بزرگش می‌توانست در نقش پیانیست فیلم رومن پولانسکی موفق شود.
اما حالا محققان دریافته‌اند که بینی بلند برای سلامت انسان مفید است. در تحقیقی که در بخش سلامت شغلی و محیطی دانشگاه آیوا انجام شد و دکتر رنی آنتونی، استادیاری که مدیریت آن را برعهده داشت، رابطه بین اندازه بینی و میزان استنشاق آلاینده‌ها را ارزیابی کردند و مشخص شد، کسانی که بینی بزرگ‌تری دارند، ۶.۵ درصد کمتر مواد آلاینده را تنفس می‌کنند و مقدار جذب افشانه‌ها از سوی بینی‌های بزرگ نیز کمتر است. همچنین در روزهای سرد زمستان کسانی که بینی بزرگ دارند کمتر در معرض سرماخوردگی و آنفولانزا قرار دارند.
در بخش دیگری از این تحقیق مشخص شد کسانی که لب‌های بزرگی دارند نیز ۳.۲ درصد کمتر از دیگران آلاینده‌های موجود در هوا را به بدن‌شان راه می‌دهند.
رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی در لغت از دو کلمه رینو و پلاستی تشکیل شده است. رینو به معنای بینی و پلاستی به معنای اصلاح یا زیبا کردن است.
این جراحی قدمت تاریخی زیادی دارد. در حدود ۲۰۰۰ سال قبل افراد زیادی در هندوستان محکوم به مجازات قطع بینی می شدند. در آن زمان برای اصلاح این مشکل از صمغ وموم استفاده می کردند. در آغاز قرن ۱۹ یک افسر بریتانیائی این روش را از هندیان آموخت و برای بهبود سربازان آسیب دیده در جنگ استفاده کرد. 
قدمت رینوپلاستی مدرن به ۵۰ تا ۶۰ سال قبل و بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد. در ایران از دهه ۴۰ شمسی اقدام به جراحی زیبایی بینی شد. بعد از انقلاب اولین گروهی که اقدام به جراحی بینی کردند متخصصین گوش وحلق وبینی بودند. البته در حال حاضر تعداد متقاضیان عمل زیبایی در ایران روز به روز افزایش یافته که متاسفانه حتی در سطح جهانی نیز رکورد شکن است.

چه کسانی نیاز به جراحی بینی دارند؟

جراحی پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ