به این دلایل باید گوشت غاز را به رژیم‌غذایی‌تان اضافه کنید

مهرناز زاوه
چربی موجود در گوشت غاز در مقایسه با سایر گوشت‌‌های حیوانی، برای سلامتی مفیدتر است.

چند وقتی است که در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت اردک و غاز به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود. استقبال مردم هم از این نوع گوشت‌ها به نسبت خوب است. اما شاید با دانستن خواص آن تعداد بیشتری از افراد به استفاده از آن تمایل پیدا کنند.
گوشت غاز تقویت‌کننده نیرو و ضد تب روماتیسمی است. به‌علاوه در کاهش عطش، سرفه، اشتها و بزاق، حل کردن سموم بدن، تقویت نیرو، افزایش ترشح مایع معده و تنگی نفس، گوشت غاز یا سوپ آن می‌‌تواند به بهبود وضعیت کمک کند. در چین از آن برای درمان بیماری‌های بسیاری استفاده می‌شود.
در بیماری دیابت می‌‌تواند باعث کنترل پیشرفت بیماری شود و در درمان بیماری‌‌هایی مثل سرماخوردگی، برونشیت مزمن، نفریت، آمفیزم و آسم موثر است. گوشت غاز حاوی فاکتورهای ضد سرطانی در خون است، باعث تقویت ایمنی هومورال می‌‌شود و می‌‌تواند باعث تولید پادتن در خون شود. ناگفته نماند که کاهش عملکرد سیستم ایمنی در بدن با ایجاد تومور در ارتباط است. ایمونوگلبولین‌‌های گوشت غاز فعالیت ضد سرطانی دارند و با تقویت سیستم ایمنی بدن می‌‌تواند در درمان سرطان مفید باشد. این گوشت طعم شیرینی دارد و برای تقویت نیروی طحال و ریه نیز مناسب است. گوشت غاز همچنین از اولئیک اسید غنی است که می‌‌تواند سطح کلسترول خون را کاهش دهد. این گوشت حاوی ۵۸ درصد اولئیک اسید است که در مقایسه با سایر گوشت‌‌های حیوانی بالاترین میزان را دارد.

چربی به عنوان بخش مهمی از تعادل رژیم غذایی است، از جمله ویتامین‌‌های محلول در چربی K, E, D, A و اسیدهای چرب ضروری که برای حفظ سلامتی و عملکرد بدن مورد نیاز است. اگرچه چربی‌‌های حیوانی به نظر بد می‌‌‌آیند اما چربی موجود در گوشت غاز در مقایسه با سایر گوشت‌‌های حیوانی، برای سلامتی مفیدتر است؛ زیرا حاوی اسیدهای چرب اشباع کمتر و اسیدهای چرب غیراشباع بیشتر است و در نتیجه می‌‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون شود از این رو برای قلب مفید است.
گوشت غاز حاوی پروتئین بالا، چربی و کلسترول پایین است. همچنین این گوشت حاوی فسفر، کلسیم، سدیم و پتاسیم است، به علاوه‌ی آمینواسیدهای ضروری که برای رشد بدن لازم‌اند. پروتئین‌‌های گوشت غاز کیفیت بالایی دارند، چربی آن اندکی از چربی مرغ بیشتر است اما از دیگر گوشت‌‌ها بسیار پایین‌تر است. 
نقطه ذوب این گوشت بسیار پایین است و هضم و جذب آن به وسیله بدن آسان است. پروتئین گوشت غاز و اردک از گوشت قرمز، مرغ، گوشت گاو بالاتر است و حاوی لیزین بالایی است. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ