۵ غذای زمستانی برای کاهش وزن

مهرناز زاوه
با استفاده از این خوراکی‌ها می‌توانید سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید.

مصرف برخی مواد غذایی در زمستان باعث لاغری شما می‌شوند. با استفاده از این خوراکی‌ها می‌توانید سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین یکی از سالم‌ترین غذاهای آب و هوای سرد است. فیبر، ویتامین B و منیزیم موجود در آن به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند . همچنین شاخص قند خون  را  کاهش داده و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. جدای از آن،  شامل بتا‌کاروتن است، که سیستم ایمنی بدن را  افزایش می‌دهد.

سوپ گوجه فرنگی


یک کاسه سوپ گوجه‌فرنگی داغ در یک شب سرد زمستانی غذای خوبی است، اما آیا می‌دانستید که همین سوپ قادر است سوخت و ساز بدن را هم افزایش دهد؟ آنتی‌اکسیدان‌ها در سوپ گوجه‌فرنگی به مبارزه با سموم که باعث بیماری می‌شوند کمک کرده، در نتیجه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

سیب و گلابی


سیب و گلابی به افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش سرعت کاهش وزن کمک می‌کنند. این دو میوه همچنین حاوی مقدار زیادی پکتین هستند، که می‌تواند مقدار چربی بدن را محدود کند.

شلغم


شلغم غذای سم‌زدای خوبی است. همچنین شامل مقدار زیادی ویتامین C است، که به عنوان  متابولیسم طبیعی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

شکلات داغ


شکلات داغ یکی دیگر از مواد غذایی سالم زمستان است و می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا برده و خلق و خوی شما را هم بهبود ببخشد. همچنین این نوشیدنی حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌تواند سرعت روند پیری را کاهش دهد.

مطلب مرتبط: 
تعجب نکنید، این ۷ غذای چرب شکم‌تان را آب می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ