نجات معجزه‌آسای نوزادی که پنج بار قلبش ایستاد

mojtaba
نوزادی که بسیار زودتر از موعد به دنیا آمده و پنج بار قلبش ایستاده بود، سرانجام زنده ماند و از بیمارستان به خانه منتقل شد.

نوزادی که بسیار زودتر از موعد به دنیا آمده و پنج بار قلبش ایستاده بود، سرانجام زنده ماند و از بیمارستان به خانه منتقل شد.
مکسی فوستر و آنتونی آلن، پدر و مادر نوزاد، دخترشان را «دلاور» خواندند.
در حالی که فقط ۲۴ هفته از بارداری فوستر می‌گذشت، کیسه آب رحمش پاره شد و او دختری به وزن ۷۵۰ گرم به نام ایزلا به دنیا آورد. در شش ماه پس از تولد، ایزلا به دلیل مشکلات کشنده‌ی پزشکی برای زنده ماندن جنگید.
فهرست بلندبالایی که این نوزاد با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دردآور است. به نوشته‌ی دیلی‌استار، این نوزاد از «باز ماندن مجرای شریانی» (PDA) خونریزی درون مغزی که منجر به سه عمل جراحی موفق شد، رنج می‌برد. همچنین چندین و چندبار به او خون‌رسانی شد. وقتی ارتباط او با دستگاه اکسیژن قطع می‌شد، نوک انگشتانش سیاه می‌شد، همچنین ایزلا پس از انقباض انتروکولیت نکروزان که یک بیماری گوارشی شایع بین کودکانی است که پیش از موعد به دنیا می‌آیند، نزدیک بود روده‌اش را از دست بدهد.
جدای از این‌ها، قلب کوچک ایزلا پنج بار از تپش افتاد. به گزارش کمبریج نیوز یک بار به مدت ۳۰ دقیقه قلب نوزاد ایستاد.
خوشبختانه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دکترها، ایزلا به خانه برگشت تا درمانش را از سر بگیرد. اگرچه او در حال حاضر ناشنواست و از بیماری ریه رنج می‌برد، اما پزشکان می‌گویند او بهتر از همیشه است. حالا وزن او ۴ کیلوست.
(منبع: تلگراف)

مطلب مرتبط:

تولد نوزادی شش کیلویی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ